L’iPad continua batent rècords: 2 milions d’unitats venudes en dos mesos

Compartir

MacEncara queden països en els quals s’ha de llançar el nou dispositiu, pel que la companyia de la poma podria quedar-se a finals d’any amb més de la meitat del mercat de tablets multimèdia previst per a enguany.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Apple es pot sentir orgullosa de la seva darrera creació, el tablet PC iPad, ja que està batent rècords de vendes. El primer fou sobrepassar el milió d’unitats venudes en un mes, trigant un terç del temps que li va costar a l’iPhone arribar a la mateixa fita. La segona marca batuda ha estat aconseguir duplicar aquesta xifra en el doble de temps, mantenint així un ritme de vendes constant: dos milions d’unitats en dos mesos.

El gran èxit de l’iPad ho ha estat a despit de les crítiques dirigides contra l’aparell, que tampoc han mancat i que han estat bàsicament les mateixes que en el seu moment es van dirigir contra l’iPhone i que l’èxit d’aquest smartphone feu emmudir amb el temps: no compta amb ports USB per a connectar-li dispositius d’emmagatzemament extern, ni ranura SD/microSD, el seu sistema és tancat no podent-se accedir al sistema de fitxers directament si no de forma indirecta a través d’iTunes, malgrat que les crítiques pel seu preu han estat inexistents aquest cop mercès a la versió més econòmica per sota dels 500 dòlars/euros. una nova crítica que se li ha afegit a aquest aparell respecte a l’iPhone és que es ven també com a lector de llibres electrònics quan no disposa de tecnologia de tinta electrònica.

Però Apple ha demostrat que, abans que res, sap captar la necessitat de l’usuari i satisfer-la… o crear-li la necessitat de quelcom que ha inventat. Sigui com sigui, l’iPad provoca furor tot i no ser el primer tablet ni emprar més i millor tecnologia que altres; simplement s’ha construït un aparell simple i potent per a les necessitats d’un ampli espectre d’usuaris.

Encara queden països per inaugurar les vendes d’iPad, i aquest passat cap de setmana el nou dispositiu d’Apple fou llançat en uns quants països europeus als quals els queda encara camí per recórrer en quant a vendes. No és difícil suposar que el tablet d’Apple superarà amb escreix els tres milions d’unitats, fins i tot pot sobrepassar els quatre milions. Si IDC preveu que el mercat de tablets multimèdia per a enguany suposarà unes vendes d’aproximadament 7,6 milions d’unitats, podem veure clarament com la meitat o més d’aquest mercat pertany a la companyia de la poma mossegada.

La principal preocupació per a Apple sembla, a aquesta alçada, que la producció d’iPad’s sigui prou per a cobrir totes les necessitats d’abastiment a mesura que el dispositiu va essent llançat.

Un cop més, agradi o no, chapeau per a Apple.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina