L’iPad recupera terreny perdut

Compartir

Segons les darreres xifres presentades per IDC, les excel·lents vendes del tablet d’Apple durant el primer trimestre de l’any, juntament amb una davallada en les vendes de tablets Android, reforcen el domini de la companyia de la poma mossegada en aquest segment de mercat.

El nou iPad, l'arma d'Apple per recuperar el terreny que havia anat perdent davant els seus contrincants

El nou iPad, l'arma d'Apple per recuperar el terreny que havia anat perdent davant els seus contrincants

Es referma el domini de l’iPad en el mercat segons anuncia IDC. La consultora ha donat a conèixer que la companyia de Cupertino ha tancat el primer trimestre de l’any amb un 68% de quota de mercat, més de 10 punts per sobre respecte al tancament del darrer trimestre del 2011, en què va obtenir un 57,4%.

En general, i després del boom de les festes nadalenques, les vendes de tablets a nivell mundial han patit una caiguda propera al 40% del total, davallada que també ha patit la multinacional de Cupertino, encara que sembla que menys que les seves competidores.

A l’espai Android, el Kindle Fire d’Amazon perd molt d’impuls (d’un 16% aproximadament, a només un 4%) i baixa una posició, deixant al capdavant de la llista en aquest subsegment a Samsung. La quarta en discòrdia és Lenovo i la cinquena posició se l’ha guanyat el Nook de Barnes & Noble. Toshiba i Motorola desapareixen de les posicions capdavanteres de la llista.

Segons IDC, Una de les claus per entendre el domini del mercat que té l’iPad és que Apple no l’ha volgut posicionar com un dispositiu només per al consum de continguts, sinó que li ha donat un rol adaptable a tota mena d’entorns i treballs, i això ha ampliat la seva base de públic respecte als altres tablets (els basats en Android), publicitades eminentment per al consum de continguts.

Continuant amb l’argumentació d’IDC, aquesta consultora afirma que la carta a jugar per competir amb Apple és el preu, una cosa de la que alguns fabricants (com la mateixa Samsung) semblen estar-se’n adonant tot just ara, i que altres ja han anat explotant fins ara (com Amazon amb el seu Kindle Fire, un model que es ven a baix cost i que busca finançar amb els continguts).

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

L’iPad recupera terreny perdut
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: