Mals moments per a Sony Ericsson

Compartir

Telefonia mòbilLa “joint-venture” sueco-japonesa no ha encertat la seva estratègia de mercat en els temps de recessió econòmica, apostant per models d’altes prestacions i preus elevats, cosa que l’ha posat en un compromís qüestionant el seu futur.

Redacció – Diversos analistes dubten del futur que que s’obre davant Sony-Ericsson, considerada la cinquena fabricant de telèfons mòbils del món. Les seves mateixes companyies “mare”, la japonesa Sony i la sueca Ericsson, es preparen per a injectar-li capital, malgrat que oficialment ambdues es mostren confiades en el seu futur.

El problema ve donat per una estratègia de mercat que ha resultat equivocada per als temps que corren, però que amb una altra conjuntura hagués pogut ser molt encertada: es va apostar pels terminals d’altes prestacions, especialment en àudio i vídeo, però això implica preus elevats per a un mercat que es troba en recessió i retallant despeses de tot el que es pugui. Tot i que la indústria tecnològica es demostra de moment com una de les menys afectades (malgrat que si ha estat tocada) i es diu que serà una de les primeres si no la primera en recuperar-se, és ben cert que dins d’aquesta la de la telefonia és potser la que més ho està notant juntament amb la venda d’ordinadors al detall.

La decisió de treballar amb tres plataformes de sistema operatiu (Symbian, Android i Windows Mobile) també ha fet que augmentessin els costos de desenvolupament, constituint un llast més. L’escàs èxit i repercussió de l’Xperia X1, presentat en el Mobile World Congress 2008 per la companyia com a antítesi de la família Communicator de Nokia, també ha suposat un desencantament i una pèrdua de rumb per a la joint-venture.

La supervivència de Sony Ericsson depèn de l’interès que tinguin les seves respectives companyies fundadores. Per a la sueca pot representar un llast, estant aquesta més centrada en el negoci d’infraestructures per a operadores en el que té més guanys i una posició més privilegiada. Per a la nipona, el de la telefonia pot ser un camp estratègicament important, en el qual mantenir la marca amb la seva imatge de prestigi malgrat que això li comporti pèrdues.

És per això que crec que si durant els mesos vinent continua la mateixa tònica i Sony Ericsson va a la baixa, és molt probable que el futur ens ofereixi una Sony en solitari en el món dels telèfons, apostant per marques com Cybershot i Walkman per a prestigiar els seus terminals, mentre la històrica Ericsson desapareix del mapa.

També és possible que busqui vendre’s la companyia conjunta a una tercera part, malgrat que veig més difícil que Ericsson i Sony es posin d’acord en qui ha de ser la tercera en discòrdia. I naturalment, si és una “gran” com Samsung o HTC, llavors entrarà en escena Nokia, a qui no li interessi que això passi. En aquest darrer cas, podria donar-se una adquisició preventiva per part del fabricant finlandès? És poc probable, però encara així hi ha la possibilitat.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)