Marissa Mayer: un any al capdavant de Yahoo! i continua comprant

Compartir

Després del seu primer any de mandat, l’ex-executiva de Google ha reestructurat completament la veterana empresa d’Internet.

Marissa Mayer, CEO de Yahoo!. Imatge de Magnus Höij a Flickr sota llicència Creative Commons

Marissa Mayer, CEO de Yahoo!. Imatge de Magnus Höij a Flickr sota llicència Creative Commons

Mayer va arribar a Yahoo! procedent de Google el 16 de juliol del 2012 per a substituir Scott Thompson, el qual va protagonitzar una sortida en fals de la multinacional després de que hi haguessin dubtes sobre el seu currículum vitae, que semblava haver estat falsejat pel mateix interessat.

Un any després, l’actual CEO de Yahoo! ha revolucionat l’empresa, començant per tancar alguns serveis inactius, rejovenir-ne d’altres i, sobretot, adquirint startups centrant-se especialment en les que tenen millors resultats en el sector de la mobilitat. L’adquisició més sonada fou la de Tumblr per mil milions de dòlars.

Abans de la seva arribada, Yahoo! llanguia dessagnant-se mentre perdia lentament quota de mercat. Fins i tot la tornada de Jerry Yang, un dels fundadors de l’empresa, no havia aconseguit reflotar-la, havent de resistir l’envestida d’una oferta de compra per part de Microsoft que va semblar deixar-la encara més tocada en rebutjar-la.

Mayer ha tornat els dies de glòria a Yahoo!, almenys mediàticament, a base de les seves compres. I, no satisfeta amb el que ja té en cartera, ha celebrat el primer aniversari de la seva arribada amb dues adquisicions més: Ztelic, una empresa d’un ex-treballador de la mateixa Yahoo!, que es dedica a l’anàlisi de dades de pàgines web socials, i AdMovate, una empresa de publicitat mòbil amb una tecnologia de personalització. Amb aquestes dues últimes adquisicions la companyia acumula 19 startups, totes dedicades al món mòbil, pel qual Mayer aposta fort.

La borsa també sembla haver notat l’arribada de Mayer, doncs actualment la cotització de Yahoo! es troba en el seu punt més alt dels darrers cinc anys, malgrat que encara no s’acosta ni de lluny als nivells que va arribar a tenir en el 2000, abans de l’esclat de la bombolla.

Cal preguntar-se si Yahoo! demostrarà aviat la vàlua de les seves compres o si continuarà adquirint com una mena de “fugida cap endavant”.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: