Màrqueting a través de WhatsApp: molesten les formes

Compartir

Demanar permís és de persones ben educades, i més quan aquest permís el demanes perquè t’estàs embarcant en una cosa que pot molestar a la persona a qui l’hi demanes (i per això ho fas).

S’han perdut les formes. O, almenys, això vaig pensar l’altre dia quan vaig rebre un missatge a través de WhatsApp corresponent a un grup en el qual m’havien inclòs sense sol·licitar-me’n permís explícit per a això, i corresponent als missatges publicitaris d’un local d’oci nocturn de la ciutat en la qual visc.

No ha estat la primera vegada que em trobo amb aquesta mateixa situació, i molt em temo que tampoc serà l’última; empreses i particulars que volen donar a conèixer alguna cosa li han trobat els avantatges a una forma de comunicació ràpida, eficaç, low cost i altament interactiva, de manera que estan portant les seves iniciatives a aquest servei de missatgeria instantània.

Cap problema en que s’utilitzi WhatsApp com a mitjà publicitari, la qüestió és les formes en fer-ho.

Utilitzo WhatsApp tant professionalment com personal, i crec que la majoria de nosaltres ho fem així. A través d’ell, ens posem en contacte amb familiars, amics, companys de feina, caps o clients. És un sistema directe, sense intermediaris i que ens permet tant una comunicació síncrona com asíncrona, amb el llast que és únicament textual i pot arribar a convertir-se en pesada si hem de treballar molt amb les petites pantalles tàctils dels nostres mòbils.

Per tant, em molesta molt que en una eina a través de la qual em poso en contacte amb aquelles persones amb les que necessito o vull estar comunicat, em vegi de cop assaltat per missatges tipus “tal dia farà un monòleg tal artista i costarà tant l’entrada“, més si no m’han demanat permís per a això.

WhatsApp pot resultar una eina terriblement còmoda per a tothom, tant per al personal de màrqueting com per a qui rep el missatge però, això sí, és prou intrusiva com per haver de demanar permís abans d’emprar-la, cosa que a dia d’avui no s’està fent en la majoria dels casos.

Però és que, a més, els primers afectats per aquesta manca de tacte són els mateixos impulsors de la iniciativa de màrqueting, ja que de demanar permís poden rebre un no per resposta sense perdre el client, però en cas d’afegir-lo involuntàriament poden rebre un cop de porta a la cara i acabar perdent el mateix client.

En el meu cas, aquest local d’oci nocturn no només no ha aconseguit que vagi a veure l’espectacle que organitzaven sinó que, a més, no em deixaré veure per allà almenys en una bona temporada. Sincerament, em va molestar el que ha passat, i ja venia d’alguns casos anteriors molt semblants.

 

Copyleft 2014 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Màrqueting a través de WhatsApp: molesten les formes
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: