Microsoft adquireix la companyia especialitzada en cerques sem? ntiques Powerset

Compartir

Amb aquesta operació, la companyia de Redmond espera enfortir el seu cercador Live enfront de la competència, especialment Google i Yahoo!.


Redacció iMàtica – Microsoft ha anunciat l’adquisició de Powerset, una companyia especialitzada en cerques semàntiques. Quan emprem un cercador d’Internet com ara Google, Yahoo! o el Live.com de Microsoft, hem d’expressar els nostres termes de recerca amb paraules clau que apareixeran en els textos que ens tornarà com resultat l’eina de recerca.

Així, si volem saber qui va descobrir Amèrica, haurem d’introduir un joc de paraules a la caixa de text del cercador com el següent: Amèrica, descobridor, 1492. En canvi, amb la cerca semàntica, l’eina “entén” el que li està preguntant l’usuari de manera natural, com si li ho preguntés a una altra persona.

De fet, no és que el programa “entengui” realment a l’internauta, ni que hagi una persona a l’altra banda de la pantalla connectada al cercador per emprendre les nostres cerques, simplement és que el programa té la capacitat mitjançant una sèrie d’algoritmes (el que al cap i a la fi no deixen de ser pures matemàtiques) d’analitzar la semàntica de la frase (d’aquí el nom "cerca semàntica") per traduir els termes a quelcom que els servidors de bases de dades puguin entendre. Així, la nostra anterior recerca sobre el descobriment podria quedar en un: qui va descobrir Amèrica?, que correctament analitzat pel programari de l’empresa que proporciona el servei de recerca (com per exemple, quin temps verbal utilitza) es traduirà en una sèrie de termes entenedors per a l’ordinador per buscar a la base de dades de pàgines.

De moment, el primer producte de Powerset pot ser gaudit pels usuaris és l’eina de recerca que integra la popular Wikipedia, malgrat que la seva adquisició per part de la multinacional de Redmond fa posar en dubte la continuïtat d’aquesta relació entre les dues entitats.

Segons el què ha anunciat Microsoft, Powerset s’integrarà en Live.com, per la qual cosa el cercador de la companyia de Steve Ballmer aviat comptarà amb recerca semàntica per als seus usuaris.

Matant dos pardals d’un tret?

La integració d’aquesta capacitat en el motor de recerca de la companyia de Redmond pot obeir a dues raons bàsiques, tres si comptem el simple fet de millorar el seu producte: d’una banda, s’ofereix un atractiu més als accionistes de Yahoo!, que poden veure com l’eina de recerques en línia de Microsoft creix, s’amplia i madura, podent situar-se com a digna competidora del motor de cerca de Google.

D’altra banda, i si les negociacions i els intents d’adquisició de Yahoo! acabessin fracassant totalment (quelcom que se sabrà amb prou feines en un parell de setmanes), Microsoft disposarà d’una arma per intentar plantar-li cara a Google ella sola.

Guillem Alsina