Microsoft adquirint Adobe?

Compartir

MicrosoftSegons un prestigiós rotatiu nord-americà l’estranya operació podria haver estat discutida en una trobada secreta entre els caps d’ambdues companyies com opció per combatre el domini d’Apple en el terreny dels smartphones.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Nick Bilton, redactor en cap del blog Bits del New York Times, afirma en un article d’aquesta publicació online que Shantanu Narayen (CEO d’Adobe) i Steve Ballmer (el seu equivalent a Microsoft) van mantenir recentment una reunió en secret juntament amb altres alts directius d’ambdues companyies per tal de discutir una estratègia col·laborativa que els permeti fer front al domini d’Apple en el terreny dels smartphones. Una de les opcions contemplades fou, segons afirma el mateix Bilton, l’adquisició d’Adobe per part de Microsoft.

Per a aquestes afirmacions, el reporter (que ha treballat per a grans del sector tecnològic com Wired, Engadget o CNET) es basa en filtracions del contingut de la reunió realitzades per persones properes a les negociacions, de les quals -naturalment- no n’ha revelat la identitat. Ambdues companyies han declinat comentar els rumors -com també era d’esperar-.

Segons indica Bilton, Microsoft ja va acariciar la idea de comprar Adobe, i fins i tot ambdues empreses van parlar-ne informalment fa uns anys, però la situació del mercat llavors i els problemes judicials de la companyia de Redmond van desaconsellar el moviment. L’actual conjuntura del mercat pot obrar el miracle.

Microsoft i Adobe han estat grans rivals en diversos sectors del mercat; per exemple, en els formats de document, la companyia fundada per Bill Gates va llançar en el 2000 el programari Reader i el format de llibre electrònic .LIT, amb el qual buscava fer-li la competència al PDF d’Adobe, especialment en el segment dels dispositius mòbils (el lector venia inclòs en els dispositius que funcionaven amb Windows CE). Si bé finalment aquesta aposta no li va funcionar a Microsoft, Silverlight (llançat en el 2007) si que ha tingut més èxit contra Flash, malgrat que no s’ha arribat a imposar a l’estàndard de facto d’Adobe per a presentacions multimèdia interactives.

El desdeny que per a Adobe ha significat l’actitud de Steve Jobs cap a Flash i la impossibilitat de comptar amb un reproductor d’aquest format per als dispositius mòbils de la companyia de la poma, juntament amb la constant pèrdua de mercat de Microsoft en el sector de la telefonia mòbil, pot haver dut* a aquests dos gegants a parlamentar sobre com batre a Apple. A ambdós els interessa, a cadascun per les seves raons.

D’aquí a parlar d’absorció, realment pot haver-hi un pas, i és plausible que a Microsoft li interessi per a dominar un sector (el de la publicació de documents) que en el seu moment va deixar escapar a mans, precisament, de la companyia que ara podria estar negociant comprar.

* Tot i que Bilton afirma la celebració de la reunió, no tinc proves per afirmar contundentment que aquesta s’hagi donat, i davant la negativa oficial d’ambdues companyies, ho prenc com a quelcom hipotètic però molt plausible a causa de la solvència del mitjà i del periodista que n’informa. Amb les reserves pertinents.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina