Microsoft anuncia una nova versi

Compartir

Incorpora noves funcionalitats que milloren la tecnologia de Comunicacions Unificades, i estarà disponible per al públic a principis de febrer del 2009.


Redacció imatica.org/Agències – Microsoft ha presentat avui la nova versió (v2) de l’Office Communications Server 2007 (OCS) en el marc del Congrés VoiceCon, que ha tingut lloc a Amsterdam i en el qual s’hi han donat cita professionals del sector de les Tecnologies de la Informació (TI) i Telecomunicacions. Aquest Programari consisteix en un servidor empresarial de comunicacions que proporciona serveis de missatgeria instantània, àudio i vídeo conferència, i telefonia IP, podent ser creat a partir d’ell una centraleta PBX unificada que substitueixi a tots els antics aparells que constituïen el nucli de les comunicacions en una empresa.

VoiceCon té com a objectiu atreure a aquells que prenen les decisions a les empreses, els quals per fer-ho avaluen les seves opcions per passar a utilitzar telefonia IP, xarxes convergents o integrals i sistemes de comunicacions unificades. Voicecon presenta una oportunitat única per tenir contacte amb experts, saber d’empreses que ja han migrat els seus serveis i quina és la seva experiència i conèixer les darreres tendències en productes tecnològics.

Microsoft ha presentat en aquest Congrés la nova versió del seu servidor empresarial de comunicacions de veu, que estarà disponible per als clients a principis de febrer del 2009. L’elecció d’aquest Congrés per anunciar la nova versió de l’Office Communications Server 2007 demostra el gran suport de Microsoft al mercat europeu, en el que la companyia compta amb una gran cartera de clients.

Microsoft Office Communications Server 2007 v2 incorpora noves funcionalitats que amplien les capacitats de veu que ofereix el programari per als treballadors mòbils, perfecciona les tècniques d’audioconferència per reduir les despeses operatives i millorar la col·laboració i inclou nous avantatges per als desenvolupadors, oferint-los noves eines que milloren la seva capacitat per construir nous processos de negoci, integrant les comunicacions amb les aplicacions. Aquestes noves funcionalitats permetran millorar les comunicacions empresarials, oferint una infraestructura unificada i millorant l’experiència de l’usuari.

Noves funcionalitats d’Office Communications Server 2007 v2

Gràcies a la integració amb Microsoft Office, Exchange Server i SharePoint Server, Office Communications Server proporciona a les empreses els avantatges d’una infraestructura unificada: una sola infraestructura per a les comunicacions de l’empresa i una experiència d’usuari única. Els clients no necessiten desplegar ni adoptar diverses aplicacions diferents per fer les comunicacions unificades una realitat. La v2 d’OCS 2007 incorpora noves funcionalitats que proporcionen solucions de comunicació empresarial flexibles per a usuaris finals i ofereix als professionals de les TI les eines necessàries per controlar i gestionar les seves necessitats de comunicacions de negoci.

Entre les noves característiques que incorpora Office Communications Server 2007 v2, destaquen:

Noves funcionalitats de col·laboració:
– Audioconferència: permet a les empreses eliminar els costosos serveis d’audioconferència mitjançant un servei allotjat d’audioconferència que es gestiona des del departament de TI com a part de la seva infraestructura global de comunicacions.
– Compartició d’Escriptori: aquesta característica permet als usuaris compartir els seus escriptoris, realitzar comunicacions d’àudio i col·laborar amb altres usuaris que es trobin fora de l’empresa, mitjançant plataformes PC, Macintosh o Linux a través d’interfície d’usuari web.
– Grup de xat permanent: aquesta funcionalitat permet que els equips de treball que es trobin en diferents zones geogràfiques puguin col·laborar entre ells i participar en diferents discussions o debats sobre diferents temes durant un temps indeterminat. A més, ofereix als usuaris una llista dels xats que estan disponibles, arxiva periòdicament en format XML allò que s’ha parlat a les reunions, proporciona eines per buscar els temes de les reunions (de manera total o parcial) i ofereix filtres i alertes per notificar nous debats, temes a tractar…

Millores de veu i mobilitat
– Assistent per a operadors i delegacions: permet als recepcionistes, secretàries i altres col·lectius gestionar i automatitzar les trucades i conferències, així com administrar la quantitat de trucades entrants mitjançant una interfície basada en software.
– Protocol d’Inici de Sessió (SIP): permet a les empreses reduir les despeses en l’establir una connexió directa de VoIP entre un proveïdor de servei de telefonia a través d’Internet i Office Communicator 2007.
– Resposta de grup: una aplicació de flux de treball que gestiona les trucades entrants d’acord amb una sèrie de regles configurades per l’usuari, proporcionant una tecnologia bàsica i senzilla per al tractament de trucades, que es van rebent i registrant.
– Connexió mòbil i single-number: aquesta característica amplia les funcionalitats de Microsoft Office Communicator Mobile a Nokia S40 i S60, Motorola RAZR, BlackBerry i les plataformes de Windows Mobile i amplia les capacitats de la seva tecnologia PBX, permetent que els usuaris es comuniquin mitjançant presència, missatgeria instantània i veu.

Noves eines per a desenvolupadors d’aplicacions de negoci:
– APIs i integració d’estudi visual: millora l’eficàcia dels processos de negocis diaris, ja que permet a les empreses construir aplicacions i fer possible les comunicacions i les comunicacions empotrades dins de les aplicacions de negoci.

Guillem Alsina