Microsoft busca l’èxit del Lumia 900 a qualsevol preu

Compartir

Literalment, tant la companyia de Redmond com Nokia, semblen estar disposades a posar diners sobre la taula per tenir el seu espai en l’ecosistema mòbil.

Lumia 900 de Nokia

Lumia 900 de Nokia

La sortida a la venda del Lumia 900 als Estats Units ha vingut acompanyada d’una agressiva campanya publicitària en la qual intervenen tant anuncis de Nokia en els quals es compara el seu darrer smartphone amb un iPhone (sense anomenar-lo) i en el qual s’exploten deficiències passades de l’aparell com tot el cas de l’antennagate, com una agressiva campanya de màrqueting per part de la companyia de Redmond en la qual s’ofereixen productes i serveis gratuïtament.

Segons informa CNET News, Microsoft ha posat en marxa una sèrie de sortejos per a aquelles persones que adquireixin el nou terminal de Nokia, sortejos recolzats per una ambiciosa campanya que porta als carrers de grans ciutats com Nova York, uns stands en els quals s’ofereixen dolços gratuïtament o serveis de personal shopping.

Tant Microsoft com Nokia necessiten desesperadament prendre per assalt un tros del mercat de la telefonia mòbil. En aquest es preveu el desenvolupament més important del mercat tecnològic en el futur, ja que els usuaris cada cop usaran més els seus smartphones i menys els seus ordinadors.

El gran èxit de l’iPhone d’Apple i de la plataforma Android de Google, ha portat a BlackBerry, Symbian i a Windows Mobile a perdre quota de mercat any rere any, de manera que cadascuna d’aquestes empreses s’ha hagut de reinventar amb més o menys fortuna.

Nokia es va aliar amb Microsoft qui, al seu torn, va presentar una versió renovada i que trencava completament amb el passat de la seva plataforma: Windows Phone. Ara, el que ambdues companyes de viatge necessiten és col·locar desesperadament una pica a Flandes, tenir una quota prou àmplia com per assegurar-se una presència destacada en el mercat que els permeti situar-se com a opció de futur.

Un fracàs en aquesta temptativa condemnaria tant a una com a l’altra a l’ostracisme, pel que no ens ha d’estranyar que en aquest intent hi inverteixin tants diners com els sigui possible: la línia que separa l’èxit del fracàs és molt prima, i s’han d’assegurar que es creua en la direcció correcta. Una patacada ara i acabar l’any amb una presència mínima en el mercat, desanimaria en gran mesura els inversors.

De moment, la borsa no està tenint pietat de Nokia, la seva cotització es manté estable però baixa, i sense tenir aspecte de pujar. Microsoft, per la seva banda, segueix alta tot i la lleugera tendència a la baixa en els darrers dies.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Microsoft busca l’èxit del Lumia 900 a qualsevol preu
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: