Microsoft desxifra les claus de la viralitat online

Compartir

Aquesta eina podria ser emprada pels mitjans de comunicació per estar al corrent de futures tendències entre els internautes.

El Gangnam Style, les versions del Harlem Shake, l’“ola ke ase”, o les fotos de persones fent ‘planking’ tenen en comú que tots ells són fenòmens dels anomenats ‘virals’ nascuts gràcies a l’era de la comunicació social 2.0 a Internet. Algú penja alguna cosa, fa gràcia a altres que ho recomanen als seus amics als que, al seu torn, també agrada i ho recomanen… i així multiplicant aquest comportament per milions, arribant el fenomen a formar part de la “vox populi” i sortint en els mitjans de comunicació tradicional com ara diaris i cadenes televisives.

La natura de la viralitat fa d’ella un fenomen que no es pot predir, encara que la majoria dels community managers, relacions públiques i responsables de premsa i comunicació de les empreses els agradaria saber com aconseguir-ho, doncs és la clau per a què una determinada marca, producte o iniciativa siguin coneguts, especialment quan el fenomen viral traspassa fronteres.

Els laboratoris d’investigació de Microsoft (Microsoft Research) han creat una eina que permet seguir, a través de l’anàlisi dels tweets, quan una història es converteix en viral. Això permet treure conclusions com que, per exemple, una simple notícia arriba a tenir un impacte limitat un cop ha estat transmesa pel mitjà que la publica originàriament, mentre que un fenomen viral repeteix una pauta de difusió determinada moltes vegades.

Tot això ho tenim explicat en un vídeo que els laboratoris de la companyia de Redmond han publicat:

La utilitat d’aquesta eina és que, en el futur, podrà permetre reconèixer les pautes que converteixin una notícia o qualsevol altre fet en un fenomen viral a Internet, cosa que serà útil per als mitjans de comunicació, doncs es podran avançar al fenomen i començar a parlar d’ell abans fins i tot de que exploti com a fenomen viral.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: