Microsoft es llança a obrir una cadena de botigues físiques

Compartir

MicrosoftLa primera experiència de la companyia de Redmond en botigues presencials obertes al públic podria buscar contrarestar la imatge de marca que ofereix Apple amb les seves famoses botigues, malgrat que les de Microsoft no seran tan completes sense l’ajuda dels seus partners.

Redacció – Des de principis d’any, la companyia de Steve Ballmer està planificant el desplegament d’una sèrie de botigues presencials al voltant del món, en les quals es vendran directament al consumidor els seus productes. Si bé Microsoft és coneguda mundialment pels seus productes de programari i especialment pel seu sistema operatiu Windows i la suite ofimàtica Office, també posa a disposició dels usuaris una sèrie de perifèrics, especialment una àmplia varietat de teclats i ratolins, que es vendran en aquests comerços.

No és la primera experiència de la companyia de Redmond en la venda directa al consumidor, perquè ja disposa d’una botiga retail online en la que qualsevol pot adquirir directament els seus productes sense haver d’anar a un distribuïdor o intermediari, però si la primera en què aquestes seran físiques. L’empresa segueix l’exemple de Dell, que amb els seus Direct Stores proporciona a l’usuari un punt en el qual entrar en contacte directe amb els productes i la filosofia de l’empresa, encara que aquest fabricant de maquinari nord-americà s’ha definit des del seu origen per la venda a través de catàleg o online.

A més d’acostar els productes i la visió de la informàtica de Microsoft a l’usuari final, les botigues de la companyia de Redmond podrien complir també una funció de donar una certa imatge de marca, de “estil de vida Microsoft” com fa Apple amb els seus Apple Store a les ciutats més importants del món. No hi ha cap mena de dubte que els usuaris de productes Apple acostumen a ser fidels a la marca de la poma mossegada, a més de veure’s a ells mateixos i de ser vistos com un punt i a part en el món de la informàtica, una “espècie” que es guia pels seus propis criteris i viu d’acord amb un determinat estil. En la imatgeria popular, l’usuari de Mac és el professional liberal satisfet amb la seva vida, i Microsoft vol donar la mateixa imatge.

No s’han donat detalls sobre on i quan s’obriran aquestes botigues, però el rotatiu online Engadget ha pogut accedir a uns esbossos del seu disseny, que han estat donats com a bons (malgrat que no finalitzats) per representants de la mateixa Microsoft.

Si vol fer atractives les seves botigues presencials, la companyia de Steve Ballmer haurà d’oferir quelcom més que Windows i perifèrics. Així, no és descartable que arribi a un acord amb els seus partners fabricants que li permeti disposar en els seus comerços d’ordinadors a la venda amb els seus productes de programari preinstal·lats.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)