Microsoft ja no est? interessada en Yahoo!

Compartir

En un concís missatge oficial, la companyia de Redmond afirma que ja no li interessa adquirir la multinacional d’Internet i que ja no hi ha diàleg entre ambdues parts en aquest sentit.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Es pot dir més alt, però no més clar: "la nostra postura no ha canviat. Microsoft no està interessada en adquirir Yahoo!; no hi ha converses entre ambdues companyies". Així de breument s’ha expressat la companyia de Steve Ballmer sobre la seva actual relació amb l’empresa presidida per Jerry Yang.

El serial Microsoft-Yahoo! va començar fa gairebé dos anys amb una proposta de fusió o adquisició presentada per la companyia de Redmond i que va provocar un autèntic terratrèmol a la multinacional d’Internet que va desembocar en la tornada de Jerry Yang, fundador i històric director de l’empresa, i en una renovació de la seva oferta de serveis i imatge.

A principis d’enguany, i amb Google com objectiu a batre, Microsoft va renovar la seva oferta: fins a 45.000 milions de dòlars per fer-se amb el control de la companyia. Malgrat l’efervescència borsària que va provocar que les accions de Yahoo! pugessin com l’espuma, Jerry Yang i companyia es van mantenir inflexibles en el seu rebuig a l’oferta de la multinacional de Redmond, considerant que aquesta menyspreava el valor actual de la companyia i el seu potencial, i minvava les seves possibilitats en el mercat.

A partir d’aquí, es va desencadenar un estira-i-arronsa que va durar pràcticament fins a la junta general d’accionistes de Yahoo! amb la intervenció de diverses terceres parts com per exemple el financer Carl Icahn, situació que va finalitzar amb la reelecció del comitè directiu encapçalat per Jerry Yang.

La declaració oficial de Microsoft contrasta amb les paraules pronunciades el mateix dia per Steve Ballmer, i de les quals se’n fa ressò l’Agència Reuters. En elles, Ballmer afirma que un acord entre ambdues companyies sobre cerques i publicitat a Internet té bones possibilitats en termes econòmics i encara pot ser possible.

Actualment Yahoo! es troba en procés de tancar un acord en matèria publicitària amb Google, quedant pendent per a això el tràmit de l’aprovació per part de les autoritats reguladores del mercat, quelcom en el que les dues companyies hi estan treballant.

Guillem Alsina