Microsoft llança servei de música transversal als seus dispositius
Xbox Music oferirà un ampli catàleg musical disponible per a tots els diferents formats de dispositiu en què el gegant nord-americà està present.
La videoconsola Xbox de la companyia, els PCs amb Windows 8, els tablets amb la mateixa plataforma o la seva homòloga per a arquitectura ARM (Windows RT), i els smartphones amb Windows Phone 8 podran accedir al catàleg d’unes trenta milions de cançons que ofereix Xbox Music en streaming en el seu llançament.
Microsoft no ha evitat la comparació directa del nombre de cançons que oferirà a partir d’avui amb les del popular iTunes.
Els posseïdors de PCs i tablets (ja siguin x86 o ARM) podran gaudir del servei gratuïtament, finançat amb anuncis publicitaris, mentre que aquells qui vulguin gaudir-ne en una videoconsola Xbox o un smartphone amb Windows Phone, hauran de pagar una mòdica quota mensual.
El model comercial del servei és molt semblant, si no idèntic, al què aplica Spotify.
A més de les cançons soltes i els àlbums, Xbox Music també ofereix un servei de descobriment de nova música que es basa en les preferències de l’usuari per a recomanar-li nous grups i cançons, de manera semblant al què ja ofereixen altres serveis de la competència, i emissores de ràdio online.
D’aquesta manera, la companyia de Redmond ofereix un servei transversal a tots els seus formats de dispositiu, i tan nodrit de cançons com qualsevol altre de la competència. És per això altament improbable que vegem un client de Xbox Music per a una altra plataforma que no siguin els sistemes de Microsoft, com per exemple Android, iOS o Mac OS X.
El nou servei ja es troba en actiu i disponible per als usuaris als Estats Units, mentre que a la resta dels països que ja gaudeixen dels serveis online de Xbox i Microsoft, anirà arribant en properes dates.
Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org
- FutureBuds: els auriculars que saben quan te’ls has tret - 7 de març de 2019
- Paymo, el primer smartphone-cartera veritablement digital - 7 de març de 2019
- Mobile World Congress: algunes conclusions interessants - 4 de març de 2019