Microsoft presenta Messenger TV

Compartir

El nou servei, integrat en el paquet de missatgeria instantània de la companyia de Redmond, proporciona accés sota demanda a continguts de vídeo.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – La moda dels canals de televisió per IP no s’atura. Els avantatges d’una producció fàcil (encara que no amb resultats professionals) i una audiència potencial molt alta, fan que empreses i particulars es llancin a aconseguir tenir la seva pròpia programació, tot i que a vegades aquesta es redueixi a mitja hora setmanal. I és que la televisió a la carta del futur canvia el concepte de prémer un botó i veure "el que posin"; és més que això, és la llibertat de poder escollir el que vulguem veure malgrat que sigui a costa d’haver de passar més temps investigant entre els canals que hi ha disponibles. És en aquest context de bonança per a la televisió personalitzada en el que Microsoft ha llançat el seu Messenger TV que, entre d’altres funcions, ens permet veure continguts de vídeo i compartir-los amb els nostres contactes mentre xategem.
 
Els continguts són trets de MSN Vídeo, la competència de Microsoft al popular YouTube de Google, un servei aquest darrer que arrasa a Internet. El de Microsoft constitueix un de tants "outsiders" que volen discutir-li el tron a YouTube, però comptant amb l’avantatge de la força de la companyia de Redmond. En aquest cas també s’aprofita la popularitat de Messenger, el servei de missatgeria instantània de Microsoft que és líder indiscutible en molts països com a Espanya, en el qual s’ha convertit en "el" programari de missatgeria instantània, sense donar gairebé opció a la resta de programes del mercat.
 
El nou servei està concebut al voltant de l’experiència de sociabilitat que per la seva naturalesa proporciona Messenger, de manera que podem compartir vídeos amb els nostres contactes. Això es fa d’una manera ràpida i simple, seleccionant un dels contactes de la nostra llista, clicant sobre el seu nom i creant una llista de reproducció amb els vídeos que vulguem.
 
Per dotar al nou servei de continguts atractius en el moment del seu llançament, Microsoft ha arribat a acords amb productores i distribuïdores de la talla de la MTV (South Park o Tila Tekila) o Sony BMG, que més endavant proporcionarà el seu catàleg. També més endavant els internautes podran accedir al catàleg de vídeo realitzat per la mateixa comunitat a través del servei Soapbox, que permet penjar els vídeos realitzats per un mateix. Entre els continguts disponibles hi trobem videoclips, noticiaris i tràilers de pel·lícules.
 
La publicitat també serà present a Messenger TV, permetent als anunciants disposar d’una nova plataforma en la qual donar-se a conèixer.

Guillem Alsina