Microsoft renova el seu servei de webmail

Compartir

Imatge més d’acord amb la interfície Metro i nou domini Outlook.com, mantenint els actuals comptes de Hotmail.

L'aspecte del nou Outlook.com

L’aspecte del nou Outlook.com

Per sorpresa, Microsoft ha presentat un nou servei de correu electrònic sota el domini Outlook.com, que coexistirà amb el tradicional Hotmail. Les seues claus: senzillesa, interfície d’acord amb la nova tendència marcada per la tecnologia Metro, i integració d’eines.

Qualsevol internauta pot obrir un compte a Outlook.com, malgrat que el nou servei sembla advertir en lletra petita que és una preview*, a diferència d’altres iniciatives que estan tancades a grups concrets, països determinats o per invitació.

El primer que salta a la vista és la interfície d’usuari, renovada respecte a la de Hotmail i filla del seu temps. Més concretament, de la tecnologia i estètica Metro, inaugurada amb Windows Phone 7 i la Xbox 360, i que ha seguit imposant-se en Windows 8 i Office 2013. Més senzillesa, claredat, preponderància de tons pastel molt agradables a la vista… tot molt estudiat per a què sigui agradable, àgil i ràpid.

Un detall important és l’absència de publicitat contextual. Això no és casual; si Microsoft llança un nou servei de correu electrònic en línia, el seu objectiu no pot ser altre que superar a Gmail (que, segons les darreres estadístiques disponibles, supera a Hotmail en uns 70 milions d’usuaris**), pel que aquesta és una manera de guanyar-se les simpaties dels usuaris.

Ja en el passat recent, Microsoft ha dut a terme una campanya molt agressiva contra Gmail en la qual, precisament, s’explotava el fet de que per a presentar publicitat contextual lligada al contingut del missatge que s’estava presentant, aquest havia de ser ‘llegit’ per un programari de Google, una pràctica que la companyia de Redmond va presentar com a altament intrusiva.

Les xarxes socials més en voga -Facebook i Twitter- es troben connectades a aquest nou servei, de manera que podem compartir continguts en elles. Així mateix, la integració d’eines es completa amb un visor i gestor d’imatges, la possibilitat d’obrir i editar documents d’Office en un client lleuger de la suite ofimàtica disponible online, i Skype per a la realització de videoconferència.

Sense cap mena de dubte, i amb totes aquestes eines, el nou servei de correu electrònic de Microsoft es pot erigir com tot un torpede a la línia de flotació de Gmail i, per extensió, de Google.

La qüestió és: què faran ara a Mountain View per pal·liar el mal que els pugui fer en les pròximes setmanes Outlook.com?

Els actuals usuaris de Hotmail veuran que la pàgina d’entrada al seu servei ha canviat, mimetitzant la que es presenta a Outlook.com, malgrat que per dins continua sent el mateix Hotmail de sempre. És possible que, més endavant, aquest servei també sigui remodelat, oferint el mateix aspecte i funcionalitats que el nou.

* Una vista prèvia del modern correu electrònic de Microsoft

** els números de Gmail corresponen a aquest any, mentre que els de Hotmail són del març de 2011

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: