Microsoft s’acosta un pas més a Facebook: Bing integra en els seus resultats continguts de la xarxa social

Compartir

FacebookLa companyia de Redmond i la reeixida xarxa social enforteixen la seva aliança de facto enfront de Google seguint la filosofia del motor de cerca d’oferir respostes a preguntes més que simples resultats.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Microsoft sembla haver captat a la perfecció que Facebook s’ha erigit en l’únic rival que, ara per ara, pot fer-li ombra a Google, i seguint la màxima de “l’enemic del meu enemic és el meu amic”, s’acosta cada dia més a l’empresa de Mark Zuckerberg ja sigui mitjançant inversió econòmica o acords tecnològics/comercials.

L’últim d’aquests ha estat la integració en els resultats que ofereix Bing de les recomanacions dels nostres contactes de Facebook. Començant pel seu desplegament al llarg de les properes setmanes als Estats Units (i es pot suposar que en els mesos vinents a la resta del món), la nova funcionalitat proporcionarà als usuaris de Facebook que hagin realitzat loguin en aquest servei, resultats de les preferències dels seus contactes juntament amb els resultats habituals de les seves cerques.

Així, per exemple, si busquem un restaurant per anar a sopar podrem veure quins restaurants de la ciutat han comentat els nostres contactes de Facebook i què els han semblat, fet que ens ajudarà a l’hora de prendre una decisió. De la mateixa manera, si volem anar a veure una pel·lícula al cinema i estem loguejats al Facebook, entre els resultats que obtinguem de la nostra cerca hi constaran les recomanacions de pel·lícules que hagin vist les nostres amistats, o els comentaris que hagin fet sobre determinada pel·lícula, sempre depenent de com hàgim realitzat la nostra cerca.

Amb això, Bing es manté en la seva filosofia de ser un servei que ofereix respostes a les preguntes que li podem formular, més que no pas simples resultats de cerca.

De la mateixa manera, i si busquem un nom de persona a Bing, ens apareixeran entre els resultats determinats usuaris de Facebook en funció de la seva proximitat amb nosaltres. Així, per exemple, si busquem el nom d’una persona que ja és contacte d’una de les nostres amistats, l’enllaç al seu perfil de la xarxa social ens apareixerà destacat entre els resultats.

Facebook: futur en clau de cercador?

Si algú s’està preguntant quant trigarà Bing en esdevenir el cercador “oficial” de Facebook, li diré que, en la meva modesta opinió, és la companyia de Mark Zuckerberg la que ha d’estar frenant als nois de Steve Ballmer per a no convertir-se en un “satèl·lit” de Microsoft i mantenir obertes les seves opcions de llançar la seva pròpia eina de cerca en un futur proper. Perquè això és el que li manca a Facebook per tal de convertir-se en el rival que Google pugui témer: disposar de la seva pròpia tecnologia de cerca per a la Web.

En passar els internautes cada cop més temps a les pàgines de Facebook, si aquests poguessin buscar per tota Internet sense haver d’obrir una altra pestanya en el seu navegador, sense cap mena de dubte passarien encara molt més temps en la popular xarxa social, fet que aniria en detriment del temps que es passen a Google. I, naturalment, el negoci publicitari d’aquesta darrera es ressentiria mentre que el de Facebook aniria en augment.

És possible -i fins i tot jo afirmaria que probable- que Facebook estigui acaronant aquesta idea. L’única cosa que necessita per a materialitzar-la és, segurament, el més difícil: disposar d’una tecnologia d’escanejat, classificació i algoritme de busca superiors en eficiència (velocitat i qualitat dels resultats) als de Google. Enginyers li sobren, però per a obtenir això no n’hi ha prou amb força bruta de càlcul, es necessita alguna cosa més. Veurem si finalment ho aconsegueix.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina