A Microsoft li convé més acostar-se a Facebook que llançar la seva pròpia xarxa social

Compartir
Així lluirà Socl, la xarxa social de Microsoft

Així lluirà Socl, la xarxa social de Microsoft

Com darrerament ens té acostumats, la companyia de Redmond arriba tard a un camp ja de molt èxit, però la qüestió és si val més tard que mai o bé li hagués convingut més no donar mai aquest pas.

Sincerament, estic convençut de que a Microsoft li hagués sortit més a compte no moure fitxa en aquest terreny. No es pot fer un paral·lelisme exacte amb el cas dels cercadors, ja que la relació de la companyia de Redmond amb Yahoo! no es pot comparar amb el posicionament que tenen ambdues en els seus respectius terrenys, fet que justifica el naixement de Bing perquè pot ser una eina emprada per terceres parts, però en el cas de les xarxes socials, penso que més li valdria recolzar el cavall guanyador en comptes de llançar la seva pròpia muntura a la cursa.

I és que una xarxa social de Microsoft llançada en aquest moment d’ebullició de Facebook i una certa puixança de Google+ (malgrat que darrerament no se’n sent gaire a parlar d’aquesta darrera) serà com una lleu pluja sobre el mar: amb prou feines es notarà en el nivell de l’aigua.

Si els nois de Steve Ballmer concentressin tots els seus esforços i recursos en Facebook, no només li estarien guanyant per la mà a Google en un terreny (Internet) que aquesta domina, si no que estarien posant una pica a Flandes, creant un entrant en el front de guerra en el qual es troben enfrontades ambdues companyies des del qual poder contraatacar.

A Microsoft li convé més quelcom ja establert i amb una massa d'usuaris consolidada, com Facebook. Imatge cortesia d'Andrew Feinberg a Flickr sota llicencia Creative Commons

A Microsoft li convé més quelcom ja establert i amb una massa d'usuaris consolidada, com Facebook. Imatge cortesia d'Andrew Feinberg a Flickr sota llicencia Creative Commons

I, per a mi, l'”invent” definitiu en una simbiosi entre Microsoft i Facebook, seria que aquesta darrera adoptés a Bing com a motor de cerca en les seves pàgines. És clar que a la companyia de Mark Zuckerberg no li interessa una eina d’aquesta mena que pugui allunyar els internautes de les seves pàgines, però per a Microsoft seria sense cap mena de dubte un enorme ‘win’. No tinc dubtes que això multiplicaria en diversos ordres el nombre de cerques realitzades a Bing pels internautes, ja que la comoditat de trobar un cercador a les pàgines de la seva xarxa social preferida, duria a molts a utilitzar-lo.

Si Microsoft busca promocionar Bing des de la seva pròpia xarxa social, primer haurà d’arribar a una massa crítica d’usuaris, i comptant que fins i tot els serveis de MSN estan perdent interès (almenys mediàtic), ho té una mica cru…

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina