Microsoft unificarà el codi font dels jocs per a Xbox 360, PC i Windows Phone 7

Compartir

WindowsEn una recent demostració, un alt executiu de la companyia de Redmond va ensenyar un projecte de videojoc realitzat en Visual Studio i que corre amb gairebé tot el mateix codi en les tres plataformes. Enfortir una oferta conjunta, guanyar la partida a Sony en el camp de les videoconsoles de sobretaula i fer més atractiva la seva oferta per a telèfons mòbils, els objectius que sembla perseguir Microsoft.

Redacció – Presentat en el marc del recent Mobile World Congress de Barcelona, el nou Windows Phone 7 (que recordem arribarà als carrers durant les properes dates nadalenques) sembla significar per a Microsoft la peça d’unió que li mancava entre la seva plataforma de computació (Windows) i la videoconsola Xbox 360, almenys en el que a videojocs es refereix.

Segons podem llegir a l’edició en anglès d’Engadget, Eric Rudder (Vicepresident Sènior d’Estratègia Tècnica) va mostrar en l’edició de l’esdeveniment TechEd per a Orient Mitjà d’enguany una interessant novetat per als desenvolupadors de videojocs: es tracta d’un videojoc desenvolupat en la nova versió de Visual Studio, el codi font del qual corre sense gairebé cap adaptació, idènticament en les tres plataformes principals de la companyia de Redmond abans esmentades: PC, Xbox 360 i telèfon mòbil amb Windows Phone 7.

El joc mostrat com a exemple, un de plataformes basat en el personatge d’Indiana Jones, pot salvar el seu estat en qualsevol dels dispositius i recuperar-lo en un altre gràcies al servei Xbox Live. És a dir, podem començar a jugar a casa amb la Xbox 360, continuar en el tren amb el nostre telèfon mòbil Windows Phone 7, i ja a la feina aprofitar alguna pausa (o no…) per continuar la partida i, un cop hàgim tornat a casa, a la nostra Xbox 360 podrem continuar no en el punt en el que ho havíem deixat al matí, sinó en el punt de progressió que hàgim aconseguit amb els altres dispositius.

Aquesta nova funcionalitat constituirà sense cap mena de dubte un gran atractiu per als creadors de videojocs, ja que amb un esforç mínim realitzaran creacions per a tres plataformes simultàniament. Amb això, la companyia de Redmond també deu esperar atraure l’interès sobre els seus smartphones dels usuaris més aficionats als jocs, ja que el telèfon constituirà una mena de videoconsola portàtil.

En aquest sentit, Microsoft sembla allunyar-se de l’estratègia de Sony o Nintendo, no creant un maquinari concret per al joc portàtil, sinó basant-se en un dispositiu molt més portable i que, de fet, no es separa dels mateixos usuaris que a vegades poden optar per deixar a casa la consola.

Malgrat tot, i segons el Wall Street Journal -que cita a fonts sense identificar-, Sony estaria treballant en dos nous dispositius, un dels quals seria semblant a l’iPad d’Apple i un altre un smartphone amb capacitat de descarregar i executar jocs de PlayStation, probablement de la versió portable de la videoconsola. La data de presentació seria algun moment d’aquest mateix any, segons el rotatiu nord-americà.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)