MySpace claudica davant l’influx de Facebook

Compartir

FacebookLa xarxa social dedicada al món de la música presenta un ‘mashup’ que la lliga a Facebook. Els mitjans coincideixen en afirmar -malgrat que de manera un pèl exagerada- que MySpace s’ha convertit en una subsidiària de la totpoderosa creació de Mark Zuckerberg, tot i que la veritat és que amb aquest moviment, reconeix implícitament el lideratge online de la F blava.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Potser sigui una mica exagerat afirmar que MySpace s’ha rendit a Facebook, tot i que la veritat és que l’anunci realitzat recentment per la xarxa social dedicada al món de la música la subordina en certa mesura a la creació de Mark Zuckerberg, el que fa implícitament que el grup News Corp. de Rupert Murdoch reconegui el lideratge de la F blava.

El què ha presentat MySpace és el que es coneix com un ‘mashup’, un terme que identifica una aplicació que s’aconsegueix a partir de la suma de les funcionalitats d’aplicacions anteriors, habitualment online. I, aquest en concret, permet als usuaris de MySpace que també ho siguin de Facebook importar continguts d’aquest darrer al seu compte de la primera.

Mitjançant aquesta utilitat, es pot crear un molt pocs clics un perfil de MySpace que importi de manera automàtica ítems de Facebook com els interessos, recomanacions, ‘likes’ (m’agrada), i per a aquells perfils o pàgines que s’estigui seguint a Facebook, el nou perfil de MySpace enllaçarà amb les seves homòlogues a la xarxa social de News Corp.

Reconeixent el liderat de Facebook

Malgrat que des de MySpace es pugui afirmar que el present anunci només redunda en el benefici dels usuaris d’ambdues xarxes socials, la veritat és que sempre és el menys poderós el que acostuma a necessitar relacionar-se amb el que més poder o nombre d’usuaris té. Per exemple, totes les aplicacions i serveis online incipients que encara compten amb un nombre molt baix d’usuaris, busquen la interacció amb serveis online ja consagrats i que dominen la seva àrea de negoci.

En aquest cas, Facebook no sembla haver mogut un dit per tal de crear un nexe amb MySpace, ni ha anunciat la iniciativa de la xarxa de News Corp. en el seu blog o d’una altra manera. Implícitament, doncs, veiem que en aquesta relació és MySpace qui s’ha subordinat a Facebook, reconeixent el domini d’aquesta darrera. No li manquen motius.

Segons el rànquing d’Alexa, Facebook és el segon lloc més visitat després de Google i, segons algunes fonts, en volum de tràfic la xarxa social aviat atraparà al cercador i el superarà.

Facebook és, sense cap mena de dubte, tot un fenomen de masses al qual, ara com ara, no se li veu sostre pel que fa a l’èxit, popularitat i ús. Només falta que tregui al mercat algun producte que pugui fer ombra a la seva competència ficant-se en un altre terreny (com, per exemple, un cercador), i la seva quota de mercat podrà créixer molt més enllà d’on es troba ara.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina