Netflix es converteix en la primera distribuïdora de continguts online que també exerceix de productora

Compartir

Els actors Kevin Spacey i Robin Wright protagonitzen una sèrie de luxe creada específicament per a la seva distribució online.

Kevin Spacey, en una imatge de House of Cards

Kevin Spacey, en una imatge de House of Cards

Experiments de sèries concebudes i creades exclusivament per a la web n’hi ha hagut uns quants, que han gaudit de més o menys èxit, malgrat que tots ells marcats per un format molt breu (els anomenats ‘webisodes’, paraula sorgida de la combinació de web i episodi) i una periodicitat d’aparició setmanal o mensual per mantenir ‘enganxats’ els internautes al lloc web durant un període llarg. Tot i això, cap “superproducció” ha arribat a les pantalles de pàgines web i llocs de distribució de continguts digitals. Fins ara.

Netflix, la cèlebre distribuïdora nord-americana que ofereix servei de vídeo a la carta, s’estrena com a productora amb una sèrie de ficció sobre intrigues en el món de la política, que ben bé pot estar a l’alçada de qualsevol de les reeixides produccions del canal HBO, per exemple.

I és que House of Cards (de la qual ja en podem veure un tràiler des del blog de Netflix) compta amb els recursos i el personal tècnic i artístic necessari per a poder ser considerada una gran superproducció: un equip de guionistes i de direcció guardonat amb diversos premis del sector audiovisual, inclòs el guanyador d’un òscar Eric Roth, i dos actors de talla mundial com Kevin Spacey i Robin Wright.

House of Cards serà distribuïda íntegrament per Netflix en tots els països en els que aquesta compti amb presència. La gran novetat d’aquesta sèrie resideix en que els espectadors podran adquirir cada episodi per separat, o tota la temporada (tretze episodis) al mateix temps, amb la qual cosa serà l’espectador qui decidirà el ritme al qual la veu.

Fins a aquest punt, Internet i la distribució en línia de continguts digitals sempre s’ha considerat un mercat d’àmplies possibilitats per a produir estrenes, de molt de futur, però ningú s’ha atrevit a prendre-se’l seriosament. Netflix trenca una llança en favor seu, llançant el que es pot convertir en l’avançada d’una nova manera de produir continguts i posant de cap per avall tota la indústria audiovisual.

Les sèries poden ser les pioneres en aquest canvi de model però cal preguntar-se si les pel·lícules seran les següents, i quina oposició presentaran les productores ‘tradicionals’ al nou model.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: