No hi haurà crisi per a les vendes online aquest nadal, al contrari que en les vendes off-line

Compartir

CibersocietatA Europa, es preveu un increment de 2,44 mil milions d’euros (un 0,8%) en les vendes nadalenques detallistes respecte al 2009. Però tot i això, mentre que en les vendes offline es preveu una davallada de l’1,4% respecte a l’any anterior, es pronostica que les vendes per Internet pujaran un 25%.

Nota de premsa – El Nadal habitualment representa una pujada de fins a un 25% de les vendes anuals del sector del comerç i, especialment aquest Nadal, hauria de ser crucial per a l’impuls de la recuperació en el sector a Europa, buscant enfortir la seva posició econòmica en el 2011. Però, tot i els indicadors inicials positius a principis d’any, les perspectives de creixement per a la majoria dels països han empitjorat.

Espanya ha experimentat una contracció econòmica fins a finals del 2009 amb un creixement baix. A més, l’augment de la inflació, el deteriorament de la confiança del consumidor, i l’evidència que els consumidors estan reduint les seves despeses, són factors que afecten les previsions de venda en aquesta temporada festiva.

Segons l’informe publicat avui per Kelkoo, cercador de comerç electrònic que cataloga les ofertes de productes i permet comparar en poc temps les millors ofertes de milers de botigues online, tots aquests factors poden tenir un impacte en les vendes de Nadal del 2010. A Europa, està previst que augmentin un 0,8% (2,4 bn €), enfront del 1,8% (5,4bn€) entre 2008 i 2009. Tot i això, la despesa online manté l’impuls ja que la venda a través d’Internet s’espera que jugui un paper clau en el creixement de les vendes a tota Europa aquest Nadal. Amb unes vendes online anuals que augmentaran un 25% o 6,4 mil milions d’euros. En comparació, les vendes offline es veuran reduïdes a Europa, amb una caiguda d’un 1,4% (4,1 mil milions d’euros) respecte a l’any anterior.

Les vendes online a Espanya, donen treva a la crisi

Malgrat que a Espanya s’experimentarà una davallada en el conjunt de les vendes de Nadal d’enguany d’un 1,2%, coincideix amb la resta d’Europa en què la despesa online continuarà funcionant bé, i les vendes augmentaran un 23,5% (119 milions €) – una de les majors taxes de creixement a Europa. Pel que fa a les vendes offline, es preveu una davallada del 1,6% (495 milions €) en el mateix període, de 31,09 bn € a 30,56 bn en 2010.

Pierpaolo Zollo, director general de Kelkoo Espanya ha comentat: “La temporada alta de nadal és fonamental per als detallistes a Espanya, ja que molts d’ells generen la meitat dels seus beneficis durant aquest període. A més, el sector detallista és un contribuent principal a l’economia espanyola, emprant gairebé 1.8 milions de persones a través de 574,177 negocis, i representant el 20,2% del PIB nacional. El comerç detallista és considerat pels economistes com el principal indicador de tendències econòmiques, i els resultats de Nadal seran decisius per a estimular el creixement en el sector i ajudar a la recuperació de l’economia espanyola en el seu conjunt”.

De tots els països enquestats, la majoria preveuen una disminució o un augment marginal en les vendes de Nadal en comparació amb el 2009. Dinamarca (-3,2%), Noruega (-1,9%) i Espanya (-1,2%) experimentaran caigudes en les despeses generals. En canvi, les vendes a Suècia augmentaran un 4,3% aquest Nadal, a Alemanya un 1,9%, un 1,3% al Regne Unit i 1,0% a França.

Segons dades del FMI sobre el creixement del PIB, Suècia i Alemanya preveuen experimentar un fort creixement aquest Nadal. Ja van experimentar un creixement positiu i sòlid des del segon trimestre del 2009, i han continuat creixent amb força des de llavors. El Regne Unit experimenta la tercera major taxa de creixement (1,3%), ja que va gaudir d’un període de creixement ràpid en el segon trimestre del 2010. Això, afegit a l’augment de l’IVA al 20% el 4 de gener del 2011, és probable que estimuli la despesa aquest Nadal.

Aquestes dades contrasten amb la disminució en les vendes de Nadal previstes a Espanya i Itàlia, relacionades amb els baixos nivells de confiança dels consumidors, la caiguda dels volums de vendes en general, i a la contracció econòmica iniciada a finals del 2009, així com a la taxa de lent creixement experimentada des de llavors.

Les vendes per Internet jugaran un paper clau

Mentre que a Europa es preveu una caiguda de l’1,1% (3,12 mil milions d’euros) en el total de les vendes offline nadalenques entre el 2008 i el 2010, i de l’1,4% (4,1 mil milions d’euros) des del 2009, s’espera un increment del 51,4% (10,9 mil milions d’euros) en les vendes Nadalenques per Internet entre el 2008 i el 2010, i del 25,1% (6,4 mil milions d’euros) aquest Nadal – reforçant la importància de les vendes en línia per al creixement del sector detallista. Les vendes online s’espera que representin el 10,3% (32 bn €) del total de vendes a Europa en aquest Nadal, enfront del 8,3% (25,7 bn €) en el 2009 i 6,9% (21,2 bn €) en el 2008.

Espanya no és una excepció i mentre que experimentarà una davallada en les vendes offline (-1,6%) enguany, la despesa a través d’Internet haurà augmentat en una de les taxes més ràpides d’Europa, creixent un 47% (199 milions €) des del 2008 i un 23,5% (119 milions €) enguany. De fet, s’estima que les vendes en línia representin el 2% del total de les vendes nadalenques (624 milions d’euros), en comparació amb el 1,6% (505 milions d’euros) en el 2009.

Es preveu que les vendes en línia al Regne Unit siguin les majors dels nou països europeus enquestats, tant considerant el total de la despesa dels consumidors (13 mil milions d’euros) com el percentatge del total de les vendes nadalenques (16,8%). Els consumidors d’Alemanya (8,2 mil milions d’euros) i de França (6,3 mil milions d’euros) són els següents majors gastadors, i juntament amb els de Noruega (0,73 mil milions d’euros) i Dinamarca (0,61 mil milions d’euros) dedicaran més del 10% dels seus pressupostos nadalencs a les compres en línia. Al contrari, s’estima que els consumidors d’Espanya (2%), Itàlia (1,5%), Suècia (8,9%), i Països Baixos (9,1%) siguin els que comprin menys per Internet.

Pierpaolo Zollo, des de Kelkoo, conclou: “Les perspectives de vendes al detall a Espanya aquest Nadal són poc entusiastes, amb condicions comercials que romanen exigents en els mesos vinents. Tot i això, la despesa online no mostra signes de desacceleració. Les vendes per Internet a tota Europa seran més importants que mai aquest Nadal, amb els consumidors gastant quantitats rècord online i el comerç electrònic actuant com la principal força motriu del creixement global de venda durant el nadal”.

A despit de la situació socioeconòmica actual, cal reconèixer la importància de l’increment de les vendes online com demostren H&M, GAP i Zara, que han llançat portals de vendes online en el darrer trimestre. Mentre que el clima de retalls del govern i la incertesa econòmica és probable que es redueixi la despesa dels consumidors. D’aquí que els consumidors persegueixin els millors preus, fet que explicaria la seva decisió de compra online”.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)