No tot el llueix com a spam ho és

Compartir

Segons Sarbacán Software, un gran nombre de correus electrònics no són entregats, quan realment no s’haurien de considerar Spam.

Correu electrònic

Sarbacán, proveïdor d’un programa d’e-mail màrqueting eficaç i fàcil d’usar, ha presentat el seu informe sobre l’e-publitramesa de màrqueting per tal de conscienciar les empreses sobre la importància d’ajustar el correu electrònic que es vagi a enviar en aquestes campanyes amb el propòsit que no acabi essent considerat com a spam o correu brossa.

Un estudi sobre seguretat realitzat per Microsoft apuntava que, l’any 2010, al voltant del 97% de tots els correus electrònics enviats durant aquest any, fins al mes d’agost, eren publicitat no desitjada. Tant és així que només un 10,8% dels emails enviats eren legítims, de fet la majoria d’ells acabava no arribant a les safates de correu no desitjat perquè eren filtrats, amb anterioritat, pels anti-spam. I això que cada cop existeixen menys bots, fet que ha provocat que al llarg del darrer any el nivell de spam davalli més d’un 80%.

De fet, la taxa mitjana d’obertura d’emails en un enviament és del 17,8%, mentre que una de cada cinc persones obre els seus correus comercials. Així mateix, segons una enquesta de Forrester, un 65% de les persones obre els seus correus electrònics per l’emissor i només un 35% ho fa tenint en compte l’assumpte.

Amb aquestes dades a la mà, Sarbacán Software ha elaborat un tractat amb l’objectiu de conscienciar a les petites i mitjanes empreses de la necessitat d’ajustar els seus correus electrònics a les necessitats dels destinataris, educant-los per a què no duguin a terme males pràctiques en el desenvolupament de les seves campanyes d’e-mail màrqueting.

Entre d’altres suggeriments, Sarbacán estableix els següents paràmetres a tenir en compte en el moment d’elaborar un correu electrònic que enforteixi la campanya de màrqueting:

  • Quan s’elabori una e-publitramesa la idea és respectar la proporció de 60% per a imatges i 40% per a text. Amb aquest senzill truc s’optimitzarà la taxa d’entrega de la campanya.
  • Allotjar les imatges de la campanya d’e-mail màrqueting en un servidor permet alleujar el pes del missatge, el que ens possibilitarà que aquest arribi més fàcilment a la bústia del correu dels destinataris, doncs alguns antispams bloquegen els correus amb imatges integrades.
  • Segons un estudi d’Ipsos Publics Affaires i de MAAWG, datat al gener del 2010, el 69% dels internautes defineix el spam com aquell correu electrònic que no ha sol·licitat.
  • Només un 10% dels internautes considera adequats els correus electrònics que li arriben a la safata d’entrada.
  • Malgrat tot, només 48% de les empreses divideixen la seva base de dades per adaptar el missatge als seus destinataris.
  • La mida ideal d’una campanya d’e-publitramesa està al voltant dels 70kB de pes. Si es superen, augmenta el risc que el correu no sigui entregat.
  • La integració de vídeo dins del missatge permet augmentar la taxa de clics en un 96%
No tot el llueix com a spam ho és
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: