Nokia es desfà de la marca OVI, però continuarà oferint els mateixos serveis

Compartir

NokiaNo canviarà res (almenys, així s’ha indicat) tret del nom i la imatge de marca dels serveis online i el programari que ofereix la multinacional finlandesa.

Redacció – A vegades passa: ningú fora de la mateixa empresa afectada, la consultora que li ho ha recomanat i els grafistes que se n’encarreguen, es canvia la imatge global o de determinats serveis, divisions o filials i, amb això, s’ha de refer tota una sèrie de coses com els llocs web i la imatge del programari produït. En aquest procés es ficarà Nokia a partir d’aquest juliol vinent i fins a finals del 2012, segons ha indicat la multinacional finlandesa, per a reanomenar els seus serveis Ovi a Nokia.

El canvi de nom -que relacionarà més directament els serveis amb la mateixa companyia- no afectarà cap dels serveis oferts fins a la data, i es podrà veure com es realitza gradualment començant pels llocs web i acabant amb les actualitzacions de programari.

Òbviament, no és difícil imaginar que aquesta reorganització té molt a veure amb l’adopció de Windows Phone com a plataforma per als futurs smartphones de la companyia, i és que probablement oferir diversos productes sota la mateixa marca Nokia (Mapes, botiga en línia de programari, música i correu electrònic) reforci la imatge d’empresa amb gran potencial i que ofereix un valor afegit als seus terminals. Si fins ara el fabricant finlandès es diferenciava de la competència per la qualitat del maquinari, el seu sistema operatiu Symbian i els serveis afegits, ara Windows Phone serà compartit i comú amb altres fabricants, i ha de buscar un factor diferenciador amb què un possible comprador s’acabi inclinant pels seus productes en detriment d’altres opcions.

Aquest factor seran els serveis, segons sembla apuntar l’estratègia de la companyia, a més de l’excel·lent fama del seu maquinari, pel que reanomenar-los a Nokia en comptes d’Ovi (nom que per a molts usuaris sense grans coneixements de la indústria, pot no ser relacionat directament amb la companyia d’Espoo) és una jugada que permetrà engrandir la seva imatge davant dels consumidors menys informats donant-li el valor afegit necessari per decantar la compra al seu favor.

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina