Nokia sota el dit acusador dels mitjans?

Compartir

La companyia finlandesa s’enfronta no només al repte de fer triomfar els seus nous smartphones amb Windows Phone 7, si no també al de lluitar contra els articles negatius de la premsa, sobretot de l’especialitzada.

Se li ha de deixar el benefici del dubte a Nokia sobre com funcionarà comercialment el Lumia 800 aquest Nadal. Imatge cortesia de Jeff Wilcox a Flickr sota llicència Creative Commons

Se li ha de deixar el benefici del dubte a Nokia sobre com funcionarà comercialment el Lumia 800 aquest Nadal. Imatge cortesia de Jeff Wilcox a Flickr sota llicència Creative Commons

Responguin a la següent pregunta: què consideren per decantar-se per un o altre smartphone quan és el moment de la compra? Com amb altres articles electrònics o no, la majoria dels consumidors es recolza principalment en dues fonts per decidir la seva adquisició: d’una banda, les recomanacions d’amics i coneguts sobre la qualitat del producte d’una determinada marca i, per l’altra, els articles en revistes i diaris sobre el particular, en especial les reviews o anàlisis.

Darrerament, la premsa no està sent gaire generosa amb Nokia, exhibint gran quantitat d’articles que, pràcticament, donen per acabada a la companyia d’Espoo. Un bon exemple d’això és aquesta notícia apareguda en un rotatiu finlandès que parla sobre la pèrdua de quota de mercat de l’empresa en el mercat domèstic, a Finlàndia, on en els darrers mesos ha baixat del 76% al 31% del mercat, amb la consegüent pujada dels seus més immediats rivals com són Apple o Samsung, i l’entrada de nous jugadors com Huawei o ZTE.

No és criticable el contingut de l’article, perquè els números són els que són, però sí potser el moment de la seva publicació. A ningú se li escapa que les dates nadalenques, reines en les vendes, seran crucials per a Nokia, pel que articles com aquest poden arribar a decantar més d’una o de dues vendes. I la qüestió es generalitza a molts més mitjans.

Conspiració? Res més lluny de la realitat. Simplement, és la tendència que sembla natural en els éssers humans de voler destronar i “esclafar” el líder. Passa en els campionats de futbol (admetem-ho, sempre ens cau molt millor l’equip feble que s’enfronta al poderós… tret que el poderós sigui el nostre), en els quals amb lloables excepcions, els aficionats prefereixen veure com l’invicte campió de les anteriors temporades cau derrotat per un jove aspirant. I multipliquen-ho a tota la resta d’esports.

Les mateixes estadístiques que publica el Talous Sanomat realitzades després de la temporada nadalenca i incloent les dades d’aquesta, sí que podrien ser una bona mètrica de l’èxit que ha tingut i tindrà Nokia en la seva nova aventura, però sense contemplar aquesta dada es queden, simplement, esbiaixades i partidistes. Un altre punt negatiu també per a IDG, la consultora que les ha realitzat.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: