Nokia no aconsegueix substituir el volum de vendes de Symbian amb Windows Phone

Compartir

Malgrat que la finlandesa ofereix una gamma de smartphones Lumia molt completa, aquesta no ha aconseguit ocupar el buit de mercat deixat pels seus terminals amb Symbian, el qual ha estat aprofitat per Android.

Després d’haver presentat resultats trimestrals corresponents al primer trimestre del 2013 que continuen mostrant pèrdues encara que menors que en períodes anteriors per les retallades en personal i infraestructura, una cosa queda clara: si bé augmenten les vendes de terminals Lumia amb Windows Phone, Nokia ha perdut el posicionament en el mercat que havien arribat a aconseguir els seus terminals Symbian.

El total de dispositius ‘smart’ (intel·ligents) baixen respecte al trimestre immediatament anterior (cosa normal tenint en compte que és el que comprèn la temporada nadalenca) i, allò que és més preocupant, també respecte a fa un any, quan encara es podien trobar terminals Symbian en el mercat amb prou facilitat.

Sense deixar de presentar telèfons mòbils senzills de la gamma Asha, Nokia ha premut l’accelerador al llarg d’aquest any presentant nous terminals Lumia amb Windows Phone, fet que li permet a aquestes alçades presentar una gamma de models Lumia que disposa d’almenys un terminal per cada tipus de públic que vol un smartphone, anant des del més econòmic fins al més potent (i més car) que pot competir en prestacions amb els models flagship dels fabricants que confien en Android i amb l’iPhone.

El fabricant finlandès -i per extensió Microsoft- s’ha d’enfrontar a una imatge negativa de Windows Phone entre els consumidors. Encara que molts no l’hagin ni tan sols provat, les marques Microsoft i Nokia els sonen “a antic”. A més, amb el domini indiscutible d’Android (en alguns països, sobre tres quartes parts dels smartphones operen sota aquesta plataforma) s’entra en un bucle provocat per l’efecte de deixar-se aconsellar pels amics.

Si volen guanyar més quota de mercat, tant Microsoft com Nokia, ambdues treballant conjuntament, hauran de fer el mateix esforç que necessita dur a terme BlackBerry o qualsevol dels sistemes operatius ‘outsiders’ (Ubuntu, Jolla,…): arribar al consumidor final per mitjà d’accions directes, aconseguir que aquest els permeti mostrar-li el funcionament del telèfon i el sistema i, el que és més important, la compatibilitat amb les apps que pot necessitar.

La tasca és dura, i és probable que no hi hagi prou recursos per dur-la a terme de manera tan individualitzada.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: