Nous indicis d’un servei de streaming d’Apple

Compartir

Surten a la llum les negociacions sobre els royaltys que la companyia de la poma estaria disposada a pagar a les discogràfiques.

Nova pista sobre el possible -i, ja més aviat, probable- servei de música en streaming d’Apple, aquest cop de la mà del New York Post. Aquest diari explicava recentment les dificultats de negociació que la companyia de la poma està tenint amb les discogràfiques.

Aquestes vénen donades pels escassos royaltys que els nois de Tim Cook estan disposats a pagar a aquestes productores, i que són -sempre segons el Post- sis centaus de dòlar per cada cent cançons emeses, la meitat del que està pagant actualment Pandora. Aquest últim, de gran èxit als Estats Units, és juntament amb Spotify una de les referències en ràdio online.

Precisament, i segons continua argumentant el New York Post, Pandora seria el gran rival a batre pel que ja es coneix popularment com a iRadio, encara que no han transcendit detalls sobre com serà aquest servei ni quan es llançarà. El que si que sembla segons l’estadística reflectida a l’article del Post (50% de les vendes de música d’iTunes procedeixen d’usuaris mòbils), és que el nou servei estarà molt integrat amb iOS (iPhone i iPad).

És tota una incògnita si Apple mantindrà la seva capacitat de pressió sobre la indústria musical. Si aquesta darrera veu que iRadio serà un èxit tal i com ho ha estat iTunes, és probable que s’acabi plegant a les demandes de la companyia de la poma o, almenys, el resultat final s’acosti molt més al què aquesta demana. Si, en canvi, el col·lectiu de productores musicals creu que aquest servei serà un més entre Pandora, Spotify, i la resta dels que estan disponibles a hores d’ara, és probable que no rebaixi les seves expectatives i condicions, i encara que algunes companyies pujaran al carro que se’ls proposa, hi haurà absències importants (Sony?).

La futura trajectòria del servei marcarà si aquestes últimes que s’abstinguin inicialment, hi pugen més tard. El que està clar és que a la indústria discogràfica no li interessa un nou iTunes dominant, i menys encara de la mà de la companyia de Cupertino, si no un mercat més fragmentat i que permeti jugar més amb l’oferta i la demanda.

Apple ja té una experiència de fracàs en el món musical amb Ping, la seva xarxa social que va néixer emparellada amb iTunes i a la que va abandonar a mitjans de l’any passat.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: