NVIDIA aclareix què és i què no és el seu ‘Project Shield’

Compartir

Per a la multinacional nord-americana és molt més que una videoconsola, encara que tota la premsa l’ha presentat així.

Projecte Shield

Projecte Shield

Un cop mostrada a plena llum en l’esdeveniment que la companyia va celebrar a l’hotel casino Palms de Las Vegas el passat dia 6 a la nit (hora de la costa oest nord-americana), tota la premsa va començar a parlar de la videoconsola portàtil de NVIDIA, inclosos nosaltres i començant pel reportatge que jo mateix vaig publicar per donar la notícia. I, malgrat tot, hi havia coses que no quadraven.

Per començar, el dispositiu és massa gran i incòmode per portar a tot arreu, a diferència de les veritables consoles portàtils com la PSP de Sony o la Nintendo 3DS, la qual cosa ja ens pot donar una orientació sobre la seva vocació més domèstica i portable que no pas portàtil*.

En un aclariment enviat per correu electrònic als mitjans de comunicació, NVIDIA fa especial esment en un particular que queda amagat a la vista dels consumidors: el model de comercialització.

A diferència dels tradicionals fabricants de videoconsoles, que venen el maquinari per un preu molt proper o fins i tot inferior al de cost, traient beneficis dels jocs, Project Shield no serà subvencionat, i NVIDIA no traurà cap diner dels jocs ja que seran els mateixos que pot executar qualsevol altre dispositiu Android, ja sigui smartphone o tablet.

El stock Android, a més, facilita l’execució de qualsevol app disponible per a la plataforma de programari de Google, la qual cosa permet als posseïdors del dispositiu connectar-se a Facebook via l’app d’aquest servei, a Twitter, navegar per la web o fins i tot usar un dels processadors de text disponibles per al sistema del robot verd. En aquest sentit, doncs, Shield va més enllà d’una consola de jocs tradicional per a posicionar-se com una appliance domèstica.

La confusió fou alimentada per la mateixa NVIDIA, que parla de “dispositiu de joc” en la nota de premsa que va emetre després de la seva presentació en el CES. En la roda de premsa celebrada a Las Vegas, a més, es va insistir especialment en l’apartat dels videojocs en presentar el dispositiu, fet que encara dóna més peu a la confusió.

Finalment, la seva forma física -i malgrat la mida- no deixa gaire lloc a dubtes sobre la seva orientació més gamer, tot i que no sigui finalment definit pel fabricant com una videoconsola pura i dura.

El concepte sembla situar-se més aviat com una anella més en l’estratègia per a captar el públic gamer i que empra els dispositius electrònics per a l’oci domèstic, que complementa a productes com NVIDIA Grid (jugar a jocs de PC en dispositius de tota mena mitjançant streaming), GeForce Experience (optimització de paràmetres de jocs en el PC) i el Steam de Valve, però també com a set-top box, eliminant la necessitat de disposar d’una videoconsola i, a més, d’una caixa “intel·ligent” per al televisor.

Aquí cal fer una distinció en l’ús del terme portàtil (que es porta habitualment al damunt a tot arreu) i portable (que es pot dur però no és quelcom habitual) que realitza la comunitat tecnològica.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: