nVIDIA creu que els gràfics dels dispositius mòbils superaran als de les consoles

Compartir

La companyia basa la seva afirmació en l’evolució que han patit els dos elements fins ara.

Mike Rayfield, mànager general de la unitat de negocis mòbils de nVIDIA, analitzava recentment en un acte organitzat per HTC, l’estat actual de la potència gràfica en els smartphones, comparant-la amb la que ofereixen les videoconsoles i els PCs

Per a això, Rayfield recorria a una gràfica comparativa de la qual ràpidament se’n desprenia que l’any vinent, smartphones i tablets arribaran a la potència que ofereix l’actual generació de videoconsoles.

La gràfica ensenyada per nVIDIA

La gràfica ensenyada per nVIDIA

Aquest argument, però, no té en compte la futura sortida de la propera generació d’aquests aparells purament lúdics. Si ens fixem en la gràfica, veurem que les videoconsoles mostren una ratlla plana des del 2005, després d’experimentar una forta pujada en comparació a l’any immediatament anterior. Fou en aquest període quan es van donar a conèixer els principals desenvolupaments en aquest camp per a les consoles de nova generació que serien presentades entre el 2005 i el 2006: Xbox 360 i PlayStation 3. Des llavors ençà, res.

Però aquest no-res s’ha d’acabar en poc temps, el mercat dels videojocs per a la sala d’estar necessita renovar-se i s’està a punt de complir el cicle temporal que habitualment hi ha entre aquestes renovacions. És previsible que la propera generació de videoconsoles protagonitzi un salt en potència gràfica semblant al viscut en el 2004/5 i que, per tant, es torni a allunyar de la potència proporcionada per smartphones i tablets.

És lògic si els fabricants volen vendre unitats d’ambdós aparells; si un telèfon o una tauleta ja fossin prou per als jugadors, aquests connectarien tal aparell a un televisor normal i jugarien amb ell, però amb una consola més potent a la saleta d’estar per a jocs amb millors gràfics i més prestacions i un smartphone a la butxaca, emprarien com fan ara tots dos aparells per jugar en situacions diferents (el smartphone o tablet en mobilitat).

Sony també produeix telèfons i tablets, i no li interessa perdre un dels dos mercats, i Microsoft té un bon tros del mercat dels jocs a més d’estar present també en els dispositius mòbils, pel que li interessa combinar ambdós.

Això no serà obstacle per a què les properes generacions de xips de nVIDIA i els altres fabricants segueixin augmentant la seva potència i oferint uns gràfics més realistes, tot i que el mercat dels jocs per a dispositius mòbils es centri sobretot en el model “casual” el màxim exponent dels qual és Angry Birds (gràfics simples i desenfadats, plantejament simplista i repetitiu), una major potència gràfica sempre donarà un major ventall d’opcions lúdiques als usuaris, des de jocs ‘casual’ amb poques exigències gràfiques fins a desenvolupaments més complets i més exigents en aquest aspecte.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: