Opera es fica en el negoci de la publicitat

Compartir

OperaLa companyia noruega busca “atacar” el segment dels telèfons mòbils convencionals amb capacitat per a navegar i equipats amb el browser Opera Mini, un sector al qual encara no havia arribat la publicitat en línia.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Tot i que pot semblar menys interessant que els serveis d’Apple (iAd) o Google (AdSense, en la seva modalitat mòbil) per als anunciants, Open Mobile Ad Exchange es dirigeix a un tipus de públic que els dos anteriors no han anat a buscar, el primer perquè està concebut només per als usuaris dels dispositius mòbils de la companyia de Cupertino, i el segon perquè buscarà els usuaris de smartphones. Aquest grup d’usuaris són els que empren un telèfon mòbil convencional que pot navegar per Internet, però l’ús del qual es realitza ocasionalment.

Aquests aparells poden muntar una versió adaptada d’Opera amb la imatge del fabricant o l’operadora, o bé amb la pròpia imatge del desenvolupador noruec, o bé l’Opera Mini descarregat d’Internet.

Per a inserir els anuncis en llocs web i aplicacions, els programadors comptaran (com és habitual en aquests serveis) amb un codi font JavaScript que, de manera senzilla, s’inserirà en el codi font de les pàgines.

Amb aquesta aposta, Opera no entra en competència directa amb Google o Apple, però sí ho fa d’una manera indirecta en dirigir-se a un segment de públic no massivament explotat per les dues anteriors, en especial Google (ja que el servei de la companyia de Steve Jobs es queda exclusivament per als posseïdors dels seus dispositius), pel que no podem parlar en aquest cas d’una guerra oberta en el sector publicitari.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)