El 50% de les empreses augmenta l’outsourcing tecnològic per a reduir despeses

Compartir

Les àrees tecnològiques de les empreses són les més susceptibles de “patir” l’externacionalització dels seus serveis, subcontractant-los a companyies dedicades a aquesta mena d’oferta, i és una tendència que creixerà en els propers anys.

A la fotografia, uns programadors. Imatge gentilesa de Kathleen Murtagh a Flickr sota llicència Creative Commons

A la fotografia, uns programadors. Imatge gentilesa de Kathleen Murtagh a Flickr sota llicència Creative Commons

Nota de premsa – El 50% de les empreses espanyoles augmentarà enguany la contractació de serveis d’outsourcing tecnològic, segons un estudi intern realitzat per l’empresa Àgora Solutions, empresa especialitzada en outsourcing. La principal raó és la reducció de despeses, que pot suposar entre un 10 i un 20% del que es gasta en serveis TIC a la companyia.

La situació que viu la nostra economia ha obligat les empreses a realitzar una completa revisió de la seva estructura de despeses per a poder mantenir la seva activitat i no comprometre els seus resultats. Aquesta reducció de despeses ha suposat un increment en els serveis d’externalització del sector tecnològic.

Concretament, l’estudi indica que un 50% de les empreses espanyoles ha recorregut enguany a un proveïdor tecnològic per a eliminar aquesta despesa de la seva estructura. L’estalvi, en funció del projecte i del tipus de companyia que es tracti, oscil·la entre el 10 i el 20% de la partida mensual dedicada al departament de tecnologia.

A més de la reducció de despeses, les empreses recorren a l’externalització buscant augmentar la productivitat i optimitzar els seus processos. La tendència, que continuarà durant l’any vinent, afecta tant a grans com a petites empreses, ja que el mercat ofereix solucions adaptades a tot tipus de companyies i sectors.

Les grans empreses han estat, tradicionalment, les que han aguantat el mercat de l’outsourcing –comenta Fernando Villamanta, conseller delegat del Grup Àgora Solutions- però ara mateix és una tendència generalitzada i independent de la mida de l’organització. De fet, entre les companyies de nova creació són poques les que neixen amb un departament tecnològic propi, tret d’aquelles en què la tecnologia és justament el cor del seu negoci. Tant els avantatges que aporta l’outsourcing com les motivacions de les empreses per a contractar-los són comunes a qualsevol companyia o sector”.

L’estudi realitzat per Àgora Solutions revela altres dues tendències que mantindran a l’alça el segment de l’externalització tecnològica en els propers anys :

  • La digitalització de l’economia. Gran part de la demanda es centra en aquest àmbit. Internet és un sector crític per a les companyies i ha col·locat a la tecnologia com un element essencial en qualsevol mena d’organització, sigui quina sigui la seva activitat. En el 2020 la quarta part del PIB mundial es generarà a través dels negocis digitals.
  • La tecnologia com a element diferencial en la creació de l’oferta. El consumidor és el centre de totes les estratègies de creació de producte, no només en el procés de disseny de l’oferta sinó també en les relacions, que s’han traslladat a les xarxes socials.
  • L’hipercompetència. L’entorn de la globalització obliga a totes les empreses a ser cada cop més competitives. A banda de la despesa, que suposa una primera raó per optar per l’externalització de serveis TIC, hi ha altres avantatges afegits com la flexibilitat en capacitat, l’accés immediat a la innovació, el coneixement especialitzat i la millora de l’eficiència.
YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: