Per què Apple hauria d’invertir a Twitter

Compartir

Circulen rumors sobre converses entre ambdues empreses per tal que la companyia de la poma inverteixi en el servei de microblogging.

Bona part dels rotatius especialitzats en noves tecnologies s’han anat fent ressò al llarg d’aquests dies dels rumors que situen a Twitter i Apple en converses per a què la segona inverteixi una quantitat no revelada en la primera.

Hi ha diversos motius que justificarien aquesta operació, des de l’econòmic (a la llarga, la companyia de Cupertino podria obtenir alguns beneficis), fins a l’estratègic (per evitar que s’acosti massa a l’òrbita de Google o que, directament, sigui comprada), passant per la simple necessitat de presència en l’àmbit social, quelcom en el que Apple no ha sabut entrar.

Fins ara, l’única experiència directa d’Apple amb l’àmbit dels llocs socials ha estat la fallida xarxa Ping, lligada al servei d’iTunes. Tampoc és probable que a la companyia de la poma li interessi -almenys no a curt termini- entrar en aquest mercat, ja que és un producte que no apareix, ara com ara, com una part fonamental del seu ecosistema. Però, tot i això, Apple ha de tenir presència en el món social.

Perquè la companyia ven una experiència d’usuari, i els qui empren xarxes socials comuniquen i intercanvien experiències. A més, s’estima que les xarxes socials seran un dels mercats més pròspers en el futur a mitjà/llarg termini no només per se, si no també per a tercers, que faran de les vendes a través de les xarxes socials una bona part del seu negoci.

Apple ven aplicacions per als seus terminals, a més de continguts i serveis afegits, i no ha de deixar passar l’oportunitat d’aprofitar aquests mercats socials, pel què la seva presència en ells és obligatòria.

La possible inversió en Twitter podria ser un pas en tal direcció, però també podria ser una jugada purament estratègica per apartar a la companyia de l’ocell cantaire de l’òrbita d’altres gegants com Google o Microsoft.

Tot i tenir interessos coincidents amb la segona en contra de la primera, Apple ha de pensar també a llarg termini en un escenari post-Google, no deixant-li massa avantatge. És una cosa semblant -salvant les distàncies, naturalment- a la cursa que va enfrontar a soviètics i aliats occidentals el 1945 per a fer-se amb els secrets dels nazis, tot i lluitar en el mateix bàndol. Si Microsoft ja té un peu a Facebook, Apple ha de procurar que se li acosti una altra gran del sector, i l’única que queda és Twitter.

Repeteixo novament que, de moment, només es tracta de simples rumors.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: