Per què Instagram permet etiquetar persones a les fotografies?

Compartir

Aquest divendres passat, la subsidiària de Facebook donava a conèixer Photos of You, el nom que ha rebut la possibilitat d’etiquetar persones i coses en una imatge pujada a aquesta xarxa social dedicada a la fotografia. Les possibilitats comercials d’aquesta nova funcionalitat són molt grans.

Photos of You, d'Instagram

Photos of You porta a Instagram una funcionalitat present des de fa ja molt de temps a Facebook: la possibilitat d’identificar i etiquetar persones o objectes a les imatges que pugem als servidors d’aquesta xarxa social dedicada a la fotografia.

L’etiquetatge és estricte: només qui puja una foto a aquesta xarxa social és qui li pot afegir etiquetes, i qualsevol usuari pot ajustar les seves preferències de seguretat per tal de poder revisar una etiqueta que se li refereixi abans de que aquesta pugui ser publicada a la imatge. Però Photos of You no s’acaba aquí; també serà una nova secció del nostre perfil, en la qual hi apareixeran les imatges en les que hem estat etiquetats, tal i com apareixen també en el nostre compte de Facebook. Aquesta nova secció estarà visible en els perfils dels usuaris a partir del vinent 16 de maig.

Però està clar que la possibilitat d’afegir etiquetes a les fotografies no s’introdueix perquè sí. En primer lloc, augmentarà el nombre d’interaccions entre els usuaris i el nombre d’imatges vistes, la qual cosa sempre és positiu per als números que presenti la companyia en el futur. Tot seguit, tenim que un bon nombre d’imatges preses a Instagram es refereixen a marques, pel què el seu etiquetatge a les fotos (podem referir una identificació a un compte d’Instagram, i les marques tenen comptes oficials) afegirà un plus d’activitat per a les empreses que compten amb presència en aquesta xarxa social.

Un bon exemple de l’activitat de les marques és que moltes de les fotografies que s’exposen a Instagram són instantànies preses en cafès com els de la cadena Starbucks, en les quals els seus autors volen plasmar un moment de relax o, simplement, que s’han parat a prendre alguna cosa, i volen donar a conèixer què és el que s’estan prenent.

Etiquetar a Starbucks o qualsevol altra franquícia en una instantània d’Instagram aporta un major ressò social a la marca en qüestió, malgrat que és difícil definir exacta i encertadament com es tradueix aquest major “ressò” social en clients i vendes.

Però en etiquetar algú que no som nosaltres en una foto, també li estem donant a Instagram informació dels que són els nostres amics, els nostres coneguts, i quines aficions compartim amb ells o a quins locals anem. Aquesta informació, també present en els nostres perfils de Facebook, pot ser emprada en campanyes publicitàries enviant-nos ofertes adequades a les nostres preferències.

Per exemple, si etiquetem els nostres amics en fotografies que hem fet en un estadi de futbol durant un partit, Instagram pot concloure que tant nosaltres com els nostres amics, som aficionats a aquest esport (o, fins i tot, seguidors d’un equip concret), informació que algunes marques de roba esportiva i de records d’equips esportius podrien arribar a pagar molt bé.

De la mateixa manera, les grans marques poden afegir identificacions de grans estrelles de l’esport, l’espectacle, o la vida pública en les seves instantànies, de manera que vinculin aquests noms amb la seva imatge. A menor escala, els comerços independents, poden identificar en una fotografia a clients habituals, seguidors i persones a qui busquen atraure cap als seus productes i serveis, tal i com ara es fa a Facebook.

Per a les grans marques, aquestes funcions les duen a terme fins ara els hashtags, però no hi ha cap mena de dubte que la identificació en la mateixa imatge, molt més visual per definició, representaria un salt qualitatiu cap endavant, doncs vincula el nom dins de la mateixa fotografia, i no com a element extern que és afegit, com ho són els hashtags.

La introducció d’identificacions a les fotos respondria, per tant, a un objectiu comercial a mitjà termini, tant com d’oferir un nou servei i més possibilitats als usuaris actuals.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Per què Instagram permet etiquetar persones a les fotografies?
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: