Pinterest, la darrera tendència en xarxes socials

Compartir

Segons indica comScore, és la xarxa social que més ràpidament ha arribat als deu milions d’usuaris, i a llarg termini el seu futur es veu prometedor. Encara que, mai hi ha res segur en el pantanós terreny dels serveis online, i menys encara pel que fa a xarxes socials.

Va néixer amb prou feines fa dos anys i ja s’ha convertit en el fenomen de les xarxes socials. Parlem de Pinterest, i si bé ara mateix no li fa ombra a Facebook ni de lluny, el seu creixement és tan espectacular que ja l’ha portat a la posició número 62 del rànquing d’Alexa i a tenir uns dotze milions d’usuaris, amb expectatives de creixement ràpid i continuat.

La matèria primera de Pinterest són les fotografies. Amb elles, els usuaris confeccionen àlbums que exposen en públic i comenten. El format de la xarxa social és com un tauler d’anuncis, un d’aquells que, qui més qui menys, tots tenim a les nostres llars en forma de rectangle de suro en el qual hi pengem papers i fotografies mitjançant xinxetes.

Per ara, aquest servei funciona en mode de beta privada amb invitacions, les quals podem sol·licitar deixant tan sols la nostra adreça de correu electrònic a la casella al qual s’accedeix des de la seva pàgina principal. A partir del moment que ens arribi i puguem obrir compte, podrem “logar” des de Facebook i Twitter vinculant els nostres comptes d’aquests serveis al de Pinterest.

Pàgina de Pinterest

Pàgina de Pinterest

Segons la companyia d’anàlisi de mercat ComScore, Pinterest fou el lloc web que menys ha trigat en superar els deu milions d’usuaris, més ràpidament que Facebook o qualsevol altra xarxa social. Però tot i això, aquesta afirmació té “truc”: mentre que Facebook i moltes altres van ser pioneres que van haver d’explicar què és una xarxa social i per a què serveix, Pinterest s’ha trobat el camí aplanat en aquest sentit, només havent de convèncer els internautes de les bondats del seu servei, estalviant-se una tasca pedagògica que Facebook i altres si que van haver de fer.

És difícil saber fins on pot arribar Pinterest, i encara que de moment no representi una amenaça per a les principals xarxes socials, el futur d’aquest sector s’entreveu només de manera molt borrosa pel fet que el present és molt dinàmic, i Facebook, Twitter o Google+ es podrien veure desbancades d’un dia per l’altre per altres puixants xarxes socials que comencen a agradar més als internautes.

La fórmula secreta per aconseguir la proesa de superar aquests serveis tan consolidats no la té ningú però, justament per aquest motiu, Pinterest o qualsevol altra xarxa que comenci a agradar i aconseguir usuaris ràpidament, pot ser candidata a ocupar aquesta plaça d’honor.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Pinterest, la darrera tendència en xarxes socials
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: