Pinterest: més llenya al foc de la bombolla?

Compartir

Després dels mil milions de dòlars que Facebook va desembutxacar per Instagram, podria ser Pinterest la següent en ser comprada? Tant Google com Facebook podrien considerar-la d’interès.

Vivim en una nova bombolla de les punt com, d’això no tinc cap mena de dubte. La valoració que es va fer de Facebook per a la seva sortida a borsa va dissipar els escassos dubtes que em quedaven per excessiva de totes totes, però és que la darrera operació que la companyia de Mark Zuckerberg ha dut a terme també em sembla il·lustrativa de com n’arriben a estar d’inflades les coses: ni més ni menys que 1.000 milions de dòlars per Instagram.

Però, per què? Doncs crec senzillament que perquè el propietari d’Instagram va poder. Quan tens a dos o més pretendents rondant-te, et pots permetre el luxe de jugar-hi i treure’ls tant com puguis. Si Instagram tenia al seu darrere a Google a més de a Facebook (quelcom que només sabran les poques persones al món que hagin tractat directament les negociacions), podia perfectament dir-los a ambdues “ei! l’altre m’ofereix això ¿que em donaràs tu a mi?“.

Però Instagram ja és un fet consumat i periclitat, ara cal veure que més hi ha a l’horitzó. Twitter ja fa temps que vola per ella sola, i que es nega a ser comprada, erigint-se en un nou gran jugador. Però, què hi ha d’una altra xarxa social de moda i també dedicada a la fotografia?

Des de fa temps es parla de Pinterest com el fenomen de major i més ràpid creixement, però la pregunta és: voldran els seus artífexs que es quedi com un altre gran jugador independent, o bé optaran per deixar-se seduir per una suculenta oferta? I si el cas és aquest darrer, qui s’endurà el gat a l’aigua?

Si Facebook s’ha fet amb Instagram i a partir d’ara pot trepitjar fort en el camp de la fotografia en línia, a qui li correspon moure fitxa ara és a Google, que podria combinar aquest servei amb Google+ o, fins i tot (siguem imaginatius), amb YouTube, proporcionant una xarxa social d’imatges estàtiques i dinàmiques als seus usuaris, integrada amb Google+.

Des de Pinterest ho tenen fàcil: deixar-se estimar. Fins i tot Twitter devia jugar a aquest joc, només que potser ho va fer per pura coqueteria sense tenir intencions de comprometre’s amb ningú. Jo crec que té més tirada cap al ‘bàndol’ Facebook-Microsoft, però també se la pot enquadrar fàcilment en el bloc de “països no alineats”.

Si finalment és adquirida, el preu a pagar per Pinterest pot ser realment èpic per les mateixes raons que he anat explicant en els paràgrafs anteriors. Més llenya al foc per afegir a aquest nova bombolla de les punt com.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: