Primeres notícies de l’iPad 2?

Compartir

AppleSegons el rotatiu en línia DigiTimes, Foxconn entregaria les primeres unitats de l’iPad 2 a finals de febrer, fet que podria suposar la seva posada a la venda al llarg del març o l’abril.

Redacció – Segons informa el rotatiu en línia DigiTimes, especialitzat en notícies sobre la indústria tecnològica, el fabricant Foxconn (habitual de diverses companyies i que fabrica tots els dispositius personals de l’empresa de la poma mossegada) estaria preparant el seu centre de producció de Shenzhen per a la fabricació massiva de l’iPad 2, el reeixit successor del tablet d’Apple que actualment té gairebé tot el mercat dels moderns tablets lleugers. Per a la seva afirmació, DigiTimes cita a fonts properes a Foxconn sense anomenar-les explícitament.

iPad

De confirmar-se la notícia (quelcom que probablement no sabrem del cert fins arribat el març) significaria que el cicle de renovació de l’iPad és més ràpid del que es podria preveure inicialment (aquest aparell pot arribar a tenir una longevitat de dos anys al mercat), malgrat que quadraria amb el calendari d’Apple: si el comparem amb l’iPhone, el smartphone de la companyia de Cupertino es renova cada any a principis de l’estiu. El primer iPad fou presentat al gener, malgrat que la seva disponibilitat comercial no es va materialitzar fins a finals d’abril.

Seguint amb aquesta lògica, l’iPad 2 podria ser presentat a finals de gener o en algun moment del febrer. Per al gener es celebra a San Francisco la Macworld Expo, i és temptador pensar que Apple podria tenir el detall de llançar-lo poc abans o durant aquest esdeveniment, tot i que sempre fora de la fira ja que la política de la companyia de la poma passa des de fa temps per organitzar els seus propis actes, el seu “show” i no presentar els seus nous productes dins d’altres esdeveniments, pel que és més probable que sigui Steve Jobs en persona qui el presente en algun moment del febrer.

Es desconeixen les novetats que incorporarà la nova versió, però siguin quines siguin, la seva sortida al mercat només contribuirà a reafirmar el quasi-monopoli que Apple té sobre aquesta parcel·la de mercat que va crear l’any passat amb el llançament, precisament, del primer iPad, dispositiu que es pot erigir en el predecessor de tota una família de reeixits tablets.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina