Publicitat online: adéu banner, hola HTML5

Compartir

L’Internet Advertising Bureau ha posat en línia una guia per a què els desenvolupadors d’anuncis online emprin correctament l’HTML5 en les seves creacions, d’aquesta manera molt més adaptables a les múltiples pantalles.

PC’s, tablets, smart TVs, smartphones,… fins i tot rellotges de polsera, avui en dia hom mai sap amb quina mida de pantalla es toparà en un aparell electrònic, i fins i tot cal tenir en compte les mides intermitges entre els formats de dispositiu esmentats, com els phablets (a mig camí entre els smartphones i els tablets), o molts ultrabooks amb pantalles a mig camí entre netbook i pantalla convencional.

El gran problema d’aquesta diversitat no és tant adaptar els continguts i els dissenys generals dels llocs web, com si adaptar l’apartat gràfic. Les imatges i, finalment, la forma d’ús i les possibilitats del dispositiu en el qual es presenten aquestes, doncs no s’utilitza de la mateixa manera i en les mateixes circumstàncies un smartphone que un PC. I això és vàlid per a la publicitat, fins ara molt basada en anuncis gràfics (almenys fins que va irrompre Google a l’escenari amb els seus anuncis de text).

Els tradicionals banners es veuen superats en el nou escenari multipantalla per una tecnologia que ja fa temps que tenim entre nosaltres, l’HTML5, encara un estàndard sobre el qual ha de treballar el W3C (World Wide Web Consortium).

HTML5 té el gran avantatge de permetre modelar i canviar el format dels continguts segons el tipus de pantalla en el qual aquests es mostren, ja que no es tracta d’una imatge estàtica, si no d’un llenguatge que es pot modelar.

Per tal d’esperonar la seva adopció entre els dissenyadors i responsables de campanyes de màrqueting i publicitat online, l’IAB (Interactive Advertising Bureau) ha posat en línia una guia que ensenya a dissenyadors i responsables creatius com usar els recursos proporcionats per HTML5.

Aquesta guia s’exhibeix en línia en format d’esborrany, encara subjecta a correccions i suggeriments per part dels internautes, un procés que durarà fins al proper 10 de juny.

A més de l’avantatge del format adaptable a la pantalla, l’ús de l’HTML5 permet també la creació de publicitats més interactives.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: