Quina mena d’informació em donen les grans empreses a les xarxes socials?

Compartir

Tweets i referències sobre grans premis de fórmula 1, entrades per a concerts, concursos de fotografia o altres “foteses” totalment allunyades del producte que ofereixen, i que ocupen gairebé tot l’ús dels perfils de les grans multinacionals a Facebook o Twitter.

Una metàfora de les xarxes socials

Les xarxes socials són grans llocs per a allò transcendent i l’intranscendent. Ho reconec, més d’un cop he posat banalitats en el meu estat de Facebook o a través del meu compte de Twitter, coses que potser interessen a molt pocs i, per descomptat, no afecten en absolut al natural curs de la història d’aquest planeta. Però quan em faig “amic” d’una companyia multinacional que es dedica a fabricar smartphones, ordinadors o programari, el que vull precisament és que em donin informació sobre aquests productes.

No pocs perfils d’aquestes companyies es centren, però, en una altra mena d’informacions, de caràcter més aviat festiu i d’assumptes col·laterals al producte que venen o al servei que ofereixen. Per exemple, si una operadora de telefonia patrocina una escuderia de fórmula 1 o un pilot de motos, probablement veurem setmanalment els resultats de les curses de l’esmentada disciplina, juntament amb reportatges en vídeo dels pilots, les referències a les mencions a la premsa i els comentaris que desperta la companyia entre els internautes.

Un altre exemple clàssic són els concerts. Francament, entrar en el perfil d’un fabricant de mòbils i trobar-me amb què animen els seus lectors a anar al proper concert de Bruce Springsteen, de Lady Gaga o d’U2 entre altres coses, i parlen poc del què ofereixen, em decep.

Entenc que aquestes grans empreses, a més de la seva activitat comercial, desenvolupen una sèrie d’activitats paral·leles com els patrocinis o els mecenatges, i que els interessa i els convé donar-les a conèixer, però una cosa és crear un altre perfil per a la seva fundació social o com li vulguin dir, i publicar aquí tota aquesta informació amb una referència des del seu perfil ordinari, i una altra molt diferent buscar generar activitat dia sí dia també amb notícies totalment intranscendents per als clients i usuaris.

Enlloc d’aquest comportament dedicat a actualitzar sigui com sigui el seu perfil, proposaria que aquestes companyies actualitzin només quan sigui necessari fer-ho i amb informacions pròpies sobre els seus productes i serveis i que, mentre, es dediquin a respondre els dubtes i queixes dels usuaris i a aportar sobre els seus mateixos productes i serveis.

Una altra bona manera d’omplir buits sense novetats és publicar articles sobre temes puntuals d’ús dels seus productes, trucs i tutorials sobre el funcionament dels seus gàdgets.

És clar que això porta una certa feina, però entenc que a una multinacional li interessa oferir una bona i cuidada imatge d’ella mateixa a les xarxes socials.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Quina mena d’informació em donen les grans empreses a les xarxes socials?
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: