Relleu al timó de RIM

Compartir

El fabricant de les BlackBerry donarà una gir per centrar-se novament en el seu “core business” històric, el sector professional, deixant de banda els seus intents per competir amb fabricants com Apple o “l’armada” Android pels consumidors finals.

Aquesta setmana passada, el fundador de RIM, Jim Balsillie, va abandonar el seu lloc en el consell directiu de la companyia canadenca juntament amb altres executius. Fou un moviment que deixa les mans lliures als partidaris de tornar a centrar-se en els usuaris professionals com a enfocament de negoci.

Les BlackBerry fabricades per la companyia excel·lien (i encara ho fan) en aquesta àrea gràcies a un sistema de correu electrònic entregat directament als terminals dels usuaris sense que aquests haguessin d’anar-los a buscar a les seves bústies de correu manualment, un sistema que des de fa anys ha recollit bones crítiques, amb l’excepció d’algun incident aïllat en el que els servidors de la companyia han deixat de funcionar, com a l’octubre del 2011, però que han fet mal al prestigi del servei que ofereix l’empresa.

Dominant el mercat professional, el pas lògic era donar el salt al camp dels smartphones d’usuari final, als qual s’ha dirigit la companyia aquests darrers anys encara que tractant no deixar de banda els seus productes per a professionals. El resultat, malgrat tot, ha estat com un tret per la culata: amb comptades excepcions (com a l’Estat Espanyol amb el seu servei de missatgeria instantània que causa furor entre els més joves), les BlackBerry no s’han pogut fer fortes entre els usuaris finals al mateix temps que anaven perdent quota en l’àmbit professional davant l’empenta d’Apple (iPhone, iPad) i els dispositius Android.

La reestructurada directiva de la multinacional canadenca centrarà novament la seva atenció (i, consegüentment, l’orientació dels seus productes) en el mercat professional. Projectes com la propera versió de la seva plataforma de programari (BlackBerry OS 10) o el seu tablet, hauran de mirar ara cap a un tipus d’usuari que han deixat parcialment de banda en els darrers temps.

RIM veu un mercat que poc a poc va minvant, juntament amb crítiques que se li dirigeixen per un producte que, a ulls de molts analistes, ha quedat antiquat, en una situació que mimetitza en gran part la viscuda per Nokia abans del seu canvi a Windows Phone, amb un producte (Symbian) que rebia àmplies crítiques per haver-se quedat desfasat i a la companyia pels seus continuats girs estratègics que, a la fi, no la duien enlloc.

La pregunta que a molts ens ve ara al cap és: arribarà a temps aquest canvi?

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Relleu al timó de RIM
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: