Res a declarar

Compartir

La sorpresa més gran en la presentació d’ahir d’Apple: el nom del nou iPad.

D’ençà que es va acabar la ‘keynote’ d’ahir, he sentit declaracions de tots els colors i en totes les línies imaginables: que si Apple no va presentar res de nou, que si el “nou iPad” segueix en la línia ascendent dels seus predecessors, que si val la pena el canvi, que si no… realment, l’ésser humà es caracteritza per la seva diversitat (altres afegiríem que també per la seva agressivitat, però això ja és tema per a una altra mena d’article) i això es demostra bé en les opinions que la companyia de Cupertino atrau entre el poble.

Jo més aviat tendeixo a ser dels que minimitzem l’impacte d’allò presentat. No està malament, penso, però res de l’altre món. Seguiré resistint-me a comprar un dispositiu mòbil d’Apple, encara que no serà per manca de qualitat, si no per certes funcionalitats que necessito (o vull pensar que necessito…) en un dispositiu mòbil com són la de connectar-lo a qualsevol ordinador i que me’l reconegui com a dispositiu d’emmagatzemament massiu i no haver-lo de sincronitzar amb un determinat programari. Però les preferències, com indico al principi d’aquest al·legat, són les de cadascú.

No em va semblar en absolut estrany allò que s’ha presentat, ni em va decebre (encara que vaig rabiar per haver d’estar seguint tota la conferència per veure si al final deien el nom de la nova màquina; pokerface quan es va quedar en “nou iPad”), ja que tenia encara la memòria fresca de la presentació de l’iPhone 4S. Res de gaire nou que destaqués per damunt del normal, si no gairebé la mateixa màquina amb quatre retocs comptats i embotida en una carcassa lleugerament diferent.

Operació de màrqueting? Tenen tot el dret a això. Mentre la gent compri, poden treure producte revolucionari rere altre o fer el que molts consideren una entabanada venent gairebé el mateix amb nom diferent i un llacet d’un altre color, en això no li donaré la culpa a Apple si no més aviat al contrari, em trauré el barret (ho faria si en portés habitualment) i diré chapeau! amb tot l’entusiasme. De gran vull ser com vosaltres, nois…

El que si faré és vigilar de prop l’evolució de la cotització de la companyia de la poma en el Nasdaq. Com vaig publicar ahir a poques hores de la presentació, l’iPad 3… perdó, el “nou iPad”, va pel camí d’erigir-se com un nou èxit de vendes (no ho dic jo, les enquestes canten), però si la premsa especialitzada comença a titllar-lo de “més del mateix”, això pot afectar els seus números a mitjà/llarg termini, i els inversors es poden posar nerviosos apel·lant a l’efecte “ara sense Jobs…”. Una pena que a una empresa se la pugui jutjar per una cosa sense tanta importància, però així són les coses en el món del capitalisme!

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: