RIM continua en la línia de buscar la màxima qualitat per a les BlackBerry

Compartir

BlackBerryEl fabricant canadenc, famós per les seves solucions de correu electrònic push, no puja al carro de les plataformes que donen més llibertat de publicació d’aplicacions (Android, Symbian,…), preferint recolzar directament als desenvolupadors i filtrar els seus treballs per buscar oferir la màxima qualitat i utilitat als seus usuaris, una filosofia que es materialitza amb les Super Apps.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Presentades pel president de la companyia, Mike Lazaridis, les Super Apps constitueixen aplicacions que busquen oferir un valor a l’usuari, en paraules de Xavier Martínez, Director Senior de RIM Espanya, amb qui vaig tenir el plaer de xerrar durant aquest passat Mobile World Congress de Barcelona.

I aquest valor s’aconsegueix amb una tasca de suport constant al desenvolupador per tal de garantir que les aplicacions s’integrin perfectament entre elles i amb els smartphones de la companyia, oferint una completa solució maquinari-programari. D’aquesta manera, els problemes existents en altres plataformes com per exemple amb quelcom tan simple com el copiar i enganxar entre aplicacions, no es donen en la de RIM.

Un punt molt favorable que té aquesta estratègia de mercat és el de la seguretat, perquè només les aplicacions permeses per RIM tenen cabuda en una BlackBerry, fet que limita molt (si no elimina totalment) la possibilitat d’existència de malware.

Consumidors finals, el nou usuari de BlackBerry

Sempre s’ha tingut una imatge de que RIM i les solucions BlackBerry es dirigeixen a les empreses i els usuaris corporatius. I, tot i això, i segons xifres proporcionades per la mateixa RIM, un 85% dels nous clients que adquireixen una BlackBerry són usuaris finals. Molt enrere queda aquella època en la que BlackBerry era sinònim de correu corporatiu (tot i que a hores d’ara continua sent considerada la millor solució de correu push), havent-se convertit en un tot terreny capaç de satisfer a diferents perfils d’usuari. És per això que des de la companyia es busca simplificar al màxim l’ús del telèfon a usuaris amb qualsevol perfil (tècnic o no tècnic), i incloure solucions de consumidor en els seus dispositius.

Les estadístiques demostren que l’iPhone d’Apple i les BlackBerry són les marques i plataformes que creixen en el mercat mentre que les altres van, en general, a la baixa*. Responent a la meva pregunta sobre si la companyia tenia algun tipus de por de l’Android, Martínez va respondre amb un contundent no, apel·lant a la seguretat, estabilitat i integració a la que m’he referit abans. I malgrat que alguns gurus (o pretesos gurus) han vaticinat que la plataforma que no sigui oberta per a permetre la lliure publicació d’aplicacions, té poca esperança de vida, aquí es troba BlackBerry per a contradir-los.

I en el futur ens espera més del mateix: la companyia continuarà apostant per la seguretat i fiabilitat, i mantenint el mateix model de treball que fins ara, doncs esperen poder continuar creixent en el mercat.

* Tret d’Android, malgrat que aquesta plataforma no té prou antiguitat per ser comparable en aquest aspecte.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina