RIM plantar? cara a l’iPhone amb un smartphone de pantalla multit

Compartir

Basant-se en fonts no revelades, el Wall Street Journal assegura que la companyia canadenca traurà al mercat un dispositiu amb pantalla multitáctil en els propers mesos.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Malgrat que en el seu moment Mike Lazaridis (president de Research In Motion) va afirmar no témer a l’iPhone ni al GPhone (l’insistent rumor del telèfon "made in" Google abans de la presentació d’Android), ara el prestigiós rotatiu The Wall Street Journal informa que la companyia canadenca està ultimant un nou dispositiu dotat d’interfície multitáctil que busca fer-li la competència al telèfon d’Apple en el seu mateix terreny.

BlackBerry ha triomfat en els mercats americà i europeu, i ara sembla estar buscant nous sectors per expandir el seu públic objectiu. El seu més directe rival és el sistema operatiu Windows Mobile de Microsoft, que ofereix serveis dirigits essencialment al mercat corporatiu, el camp d’acció de RIM. La irrupció de l’iPhone amb la seva revolucionària interfície multitáctil ha canviat algunes coses en el panorama de la telefonia mòbil.

L’aparell d’Apple es llueix molts cops com a un símbol ostensible de triomf social i modernitat, pel que no és estrany que passi davant les BlackBerry i els telèfons equipats amb Windows en les preferències de les persones amb cert poder adquisitiu. És l’últim crit en modernitat i, per arrodonir-ho, en la darrera versió anunciada del seu firmware (la 2.0) inclou funcionalitats que el fan més fàcilment utilitzable en els ambients corporatius com la possibilitat de connectar-se amb la xarxa de l’oficina a través d’una VPN o accedir a servidors Exchange de Microsoft.

Fins ara el punt fort de les BlackBerry no ha estat la interfície d’usuari ni la pantalla, sinó el seu teclat i el sistema d’entrada de text amb predicció d’escriptura. El nou dispositiu que RIM prepara intentarà afegir a aquestes qualitats una interfície multitàctil com la de l’iPhone o l’iPod Touch.

El nom en clau d’aquest desenvolupament seria (de moment només es tracta d’un rumor bastant ben fonamentat) Thunder, i es vendrà a través de Vodafone excepte als Estats Units, país en què el comercialitzarà Verizon Wireless.

Els directius de RIM han declinat realitzar qualsevol comentari sobre aquestes especulacions.

Guillem Alsina