Safari es consolida en la tercera posició del rànquing de navegadors web

Compartir

InternetL’Internet Explorer de Microsoft baixa del 70% del mercat, seguit per un Firefox que creix a petites passes però constants. La gran decepció és Opera, un bon producte però que no és prou valorat entre els usuaris.


Redacció – Segons les darreres estadístiques publicades per Net Applications, el mercat dels navegadors web segueix movent-se lenta però constantment en la mateixa direcció en què s’ha mogut al llarg dels darrers mesos, amb un Internet Explorer de Microsoft caient en nombre d’usuaris i amb un Firefox i Safari que aconsegueixen percentatges significatius del pastís.

El navegador d’Apple ha estat el què ha aconseguit la fita més important en superar per poc els vuit punts percentuals (8,02%) del total. La introducció de la beta pública de la versió 4 no sembla haver estat la causant d’aquesta marca, ja que durant els darrers mesos aquest programari ja havia anat augmentant la seua quota des dels set punts percentuals. Malgrat tot, si representa una molt bona oportunitat per a què el browser de la companyia de Cupertino guanyi enters en els propers mesos, podent arribar a "menjar-se" un 10% del "pastís".

En canvi, la introducció de la beta de l’Internet Explorer 8 no sembla haver arrossegat el públic cap al navegador web de la companyia de Redmond, tot i rebre crítiques favorables tant entre la premsa especialitzada com per part dels mateixos usuaris. Firefox, per la seva banda, amplia lleugerament la seua quota i se situa ja rondant els vint-i-dos punts (21,77%), malgrat que el seu creixement no és tan espectacular com en mesos previs. És possible que li faci falta alguna actualització major (versió 3.2, 3.5 o 4.0 amb un numeral que cridi l’atenció del públic) per tornar a enlluernar els internautes i prendre oxigen per a reprendre la seva persecució de l’Internet Explorer.

Per contra, el quart lloc està ocupat per un Google Chrome que si bé prometia molt, s’ha quedat amb un estret marge dels usuaris, essent emprat sobretot com a navegador secundari. La seva apreciada capacitat per navegar sense deixar rastre dels llocs que hem visitat el fa indicat per a accedir a llocs web dels quals pugui resultar incòmode que altres ho sàpiguen.

La decepció d’aquesta llista és per a la companyia noruega Opera Soft, que tot i oferir un producte que no només està a l’alçada sinó que en alguns aspectes fins i tot supera als de la competència, no arriba ni a l’1% del mercat. Sense cap mena de dubte, una gerra d’aigua freda per a una companyia que, en canvi, gaudeix d’un lideratge sòlid en el segment dels browsers per a telèfons mòbils. De fet, Opera Mini és el primer classificat que no correspon a un navegador de sobretaula, tenint el 0,07% del total de pàgines vistes.

En contraposició a aquesta xifra, Pocket Internet Explorer és emprat en el 0,01% de les vegades, i el browser de les populars BlackBerry no arriba ni tan sols a aquesta xifra.

Guillem Alsina