Salta la sorpresa amb la venda de Motorola Mobility a Lenovo

Compartir

Google es queda amb patents i la R+D de la fabricant de smartphones, mentre que Lenovo aconsegueix un punt de suport per penetrar amb força en el mercat nord-americà.

La companyia xinesa Lenovo ha realitzat la segona compra més espectacular d’ençà que va adquirir la divisió de fabricació de PCs i portàtils d’IBM, deixant aquesta darrera només amb la fabricació de servidors com a pròpia. I això, quan tothom feia càbales del camí pel qual Google faria anar la seva subsidiària Motorola, la qual ha llançat precisament els seus primers terminals sota la protecció del gegant d’Internet.

Google ven Motorola Mobility a Lenovo

L’adquisició de Motorola Mobility (divisió dedicada a la fabricació de dispositius sorgida de la reorganització de l’antiga Motorola) va costar als nois de Sergey Brin i Larry Page ni més ni menys de 12.500 milions de dòlars, mentre que la venda al gegant xinès de l’electrònica li ha suposat a aquesta darrera una despesa de 2.910 milions. Més de 10.000 milions de dòlars de diferència en pèrdues per a Google en l’operació?

Sembla estrany que una empresa acostumada a guanyar diners a cabassos, perdi ara una quantitat tan notable així com així, però aquesta diferència ni és tal, ni està motivada per una devaluació de la subsidiària que ara ha comprat Lenovo.

La venda és parcial, i Google es queda amb els projectes de R+D de Motorola Mobility i gairebé totes les patents, deixant la resta -les que no li interessen- per a Lenovo. El que es queda Google serà integrat en la seva divisió de desenvolupament d’Android.

D’aquesta manera, si que es pot entendre bé el conjunt de l’operació: Google va adquirir Motorola Mobility per la seva R+D i les seves patents. Però, com comprendre i assimilar una empresa d’aquest calibre no és un procés d’uns pocs dies, la companyia de Mountain View va decidir reformular el seu posicionament i estratègia en el mercat, al mateix temps que seleccionava el que li interessava assimilar en un futur i com fer-ho.

Un cop finalitzat aquest procés, ja no hi ha hagut cap impediment per negociar amb un possible comprador la venda de la part que no li interessava de la seva subsidiària.

I aquí és on entra en joc Lenovo; de la marca xinesa ja se n’havia apuntat el seu possible interès per BlackBerry amb la voluntat de guanyar quota de mercat a l’Amèrica del Nord. Amb l’adquisició de la part de Motorola de les marques i la xarxa comercial, a Lenovo poc més li cal, ja que per el R+D i les patents pot posar-hi els seus propis recursos.

A més, cal tenir en compte que la subdivisió de cable i equips domèstics de Motorola Mobility fou venuda per Google a finals del 2012 al Grup Arris per 2.350 milions de dòlars, el que ens deixa el total ingressat per Google en 5.260 milions de dòlars. La “pèrdua” total amb la venda de la resta de Motorola Mobility ha estat, doncs, de 7.240 milions de dòlars, però aquesta xifra sempre dependrà de com valori Google i del profit que pugui treure al què ha quedat de la històrica fabricant de telefonia.

Ambdues parts surten satisfetes d’un acord que ha estat anunciat amb total sorpresa, ja que fins ara cap mitjà especialitzat havia contemplat no només la possibilitat que fos Lenovo la compradora, si no tan sols que s’arribés a realitzar la venda. Tal i com he indicat al principi d’aquesta notícia, tots fèiem les nostres travesses de quin seria el futur de Motorola en mans de Google.

A més, anunciant l’operació poques setmanes abans de la celebració del Mobile World Congress, les dues empreses (i especialment Lenovo) s’asseguren una bona ració d’atenció per part de la premsa especialitzada que cobrirà l’esdeveniment.

L’operació no es tancarà definitivament fins que hagi estat aprovada per les autoritats reguladores nord-americanes i xineses.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: