Samsung comença una batalla pels continguts

Compartir

L’adquisició de Boxee podria fer pujar el preu d’altres empreses dedicades als continguts online, fent-les objectiu d’adquisició per part de les competidores de la sud-coreana.

Missatge de Boxee a la seva pàgina web anunciant l'adquisició per part de Samsung

Missatge de Boxee a la seva pàgina web anunciant l’adquisició per part de Samsung

Boxee, companyia fabricant d’un programari HTPC (que permet convertir un PC en un ‘Home Theater‘) i de maquinari especialitzat per a la seva execució, ha anunciat la seva adquisicióper part de la sud-coreana Samsung. L’impacte per a la majoria dels actuals usuaris de Boxee serà mínim, i només es suspendrà el servei de gravació Cloud DVR, encara en fase beta. Aquest serà tancat el proper dimecres dia 10.

Samsung fabrica televisors intel·ligents (smart TV), que operen sota la seva plataforma de programari, els seus serveis i aplicacions. La incorporació de Boxee -una companyia molt coneguda, especialment als Estats Units- a aquesta unitat de negoci li aportarà a la sud-coreana la possibilitat d’oferir nou contingut i millorar la penetració dels seus televisors emprant un nom ja àmpliament conegut pels consumidors.

Boxee Box, fabricada per D-Link, incursió de l'empresa en el maquinari. Imatge cortesia de Boxee

Boxee Box, fabricada per D-Link, incursió de l’empresa en el maquinari. Imatge cortesia de Boxee

A aquest, Samsung li afegiria la tecnologia necessària per interactuar amb els seus nombrosos dispositius personals, com smartphones, tablets o ordinadors, de manera que els usuaris puguin fer streaming de continguts emmagatzemats en aquests dispositius fins als seus televisors, amb un simple gest, per exemple.

El cost de l’operació no s’ha fet públic, però s’especula amb uns 30 milions de dòlars.

Davant d’aquesta operació, la competència de Samsung (com LG o Sony) podria interessar-se per incorporar algun nom també conegut en una operació semblant, quelcom que sense cap mena de dubte ja serà calculat per la indústria, per la qual cosa aplicant la idea més simple de la llei de l’oferta i la demanda, ens deixa un panorama en el qual és possible que les negociacions que puguin sorgir quedin emmarcades per una pujada dels preus de compra per part dels venedors per tal d’aprofitar el moment.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: