Second Life acosta la versió 2 del seu client a l’aspecte d’un navegador web

Compartir

Second LifePoques diferències podem trobar entre aquest nou desenvolupament i un browser com Chrome o Firefox, almenys en el que a la distribució dels elements es refereix. Sembla que no s’ha abordat el tema del rendiment, però tampoc necessita més màquina per a funcionar, amb la qual cosa en ordinadors més moderns s’executarà de manera més fluida.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Un dels reptes als quals s’enfrontava a priori aquesta nova versió del client oficial de Second Life era el rendiment. Des de fa temps, aquest programari té fama de ser pesat en consumir grans recursos de la màquina que l’executa tant en termes de memòria com de capacitat gràfica. Sembla que finalment s’ha preferit enfocar més en altres aspectes, però segons els requeriments de maquinari, el consum del programa no augmenta, fet que li donarà més lleugeresa en les plataformes més modernes, molt superiors en potència de càlcul.

La interfície d’usuari ha estat redissenyada pensant en un ús més simple i intuïtiu. Per a això, s’ha pres com a referència un programari àmpliament conegut pels internautes: el navegador web. El camí seguit en teletransportar el nostre avatar es converteix en l’historial de navegació, les nostres localitzacions preferides s’assemblen als preferits del browser web, i s’afegeix també un quadre de cerca equipat amb tecnologia de Google.

La segona generació del client de Second Life
La segona generació del client de Second Life

Per accedir a funcions com l’inventari d’objectes, editar l’aparença del nostre avatar o teletransportar-nos a la nostra Home, podem recórrer a la nova Sidebar que trobem en el lateral dret de la finestra del client.

Amb el redisseny de la interfície no es perden funcionalitats, amb el que els usuaris veterans d’aquest entorn podran continuar gaudint de tot el que feien amb el client 1.x amb tan sols adaptar-se a la nova distribució dels elements. Potser el que més els costarà en primera instància seran els menús de l’aplicació, que han estat completament reorganitzats.

Shared media

Una de les grans novetats és la possibilitat de carregar mitjans a l’entorn de Second Life com ara animacions Flash, vídeo o àudio, fins i tot -i si he pogut entendre bé de la relació de funcionalitats permeses pel nou client- pàgines web senceres.

També podrem afegir capes als avatars per a dibuixar, per exemple, tatuatges en la seva pell.

Els requisits mínims per córrer aquest programa són:

  • Windows: XP o Vista, Pentium III a 800 MHz. (recomanat un Pentium IV a partir de 1,5 GHz. malgrat que ja se sap que quant més potent, millor), amb entre mitja giga i una giga de memòria RAM mínim, resolució de 1024×768, tarja gràfica nVIDIA GeForce a partir de la sèrie 6600 o superior, ATI Radeon 8500 o superior, o Intel 945.

  • Mac OS X: es manté el suport per a processador PowerPC (G4). El mínim és disposar del sistema 10.4.11, processador a partir d’1 GHz. (PowerPC o Intel), i a partir de mig giga de RAM.

  • GNU/Linux: els mateixos requeriments de maquinari que per a Windows. Si s’està emprant una distribució de 64 bits, serà necessari disposar de l’entorn de compatibilitat de 32 bits.

La descàrrega és gratuïta, i també tenim a la nostra disposició una versió de codi obert anomenada Snowglobe realitzada entre la comunitat de programadors independents i la mateixa Linden Lab. En aquest cas, no es garanteix l’estabilitat del programa al cent per cent, ja que inclou funcionalitats experimentals perquè s’empra com banc de proves per a les futures versions oficials.

Futur web?

Amb l’adveniment de l’HTML 5 i quan el tema del cloud computing està encara ‘calentet’, si més no és estrany que Linden Lab no hagi acostat encara més Second Life a la Web, fent accessible el seu món virtual des del navegador. És possible que l’acostament del client a un entorn semblant al de la Web sigui el primer pas, malgrat que l’estat tècnic en que es troba actualment la teranyina mundial i la potència que requereix l’entorn no s’hagin acostat prou encara.

Més informació

Notes de la nova versió 2.0 del client de Second Life

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina