Segons Gartner, encara no ha arribat l’hora dels smartwatches

Compartir

La cèlebre consultora nord-americana afirma que la manca de funcionalitat, el tipus de disseny d’aquests dispositius, i el seu elevat preu, faran que els ‘early adopters’ siguin una minoria, i que els consumidors prefereixin gastar els seus diners en smartphones i tablets abans que en els nous rellotges intel·ligents.

El mateix problema ja el van patir Palm i la rellotgera Fossil el 2003, quan van llançar el que pot ser considerat com a predecessor directe dels rellotges intel·ligents moderns, el Fossil Wrist PDA, que va acabar sense tenir èxit en el mercat, només com un trofeu per als més geeks. I és que, de vegades, el mercat no està preparat per a la primera generació d’un producte que considera inacabat i que acaba triomfant a la llarga quan es corregeixen els errors que s’hi hagin comès.

L’estudi de Gartner, realitzat per les analistes Annette Zimmermann i Angela McIntyre, admet que els smartwatches protagonitzaran les portades dels mitjans informatius, probablement per la seva espectacularitat ja que, encara que no els comprem massivament, com a consumidors ens agrada veure coses espectaculars i diferents a la venda.

Com posseïdor i usuari de diversos smartwatches, puc dir que quan els ensenyo a algú que no és gran amant de les noves tecnologies, la seva reacció és semblant i fins i tot de més sorpresa i interès que la que pot mostrar davant d’un gàdget de pel·lícula de James Bond. I aquesta és, precisament, l’expressió més emprada per definir un smartwatch que he escoltat: “sembla tret d’una peli de James Bond “.

Ni la campanya nadalenca significarà un augment en les vendes d’aquest format de dispositiu, segons Gartner, al qual els consumidors veuen massa poca funcionalitat per l’elevat preu que costen, entre 200 i 300 dòlars de mitjana.

En el seu lloc, i deixant de banda la despesa que es durà a terme en tablets, els consumidors preferiran abans comprar bandes de fitness, que porten part de la funcionalitat d’un smartwatch a un camp molt concret, el runnnig i l’exercici físic en general per tal de mesurar paràmetres de rendiment.

Com a horitzó per a la veritable eclosió comercial dels smartwatches, les autores de l’estudi situen la finestra en el 2017.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: