Segons Nokia, a Symbian no li va tan malament

Compartir

Nokia2,3 milions de descàrregues diàries des de la seva botiga virtual OVI, i 200.000 nous usuaris diaris per a un servei que es dirigeix gairebé en exclusiva a smartphones equipats amb Symbian. Però tot i això, la comparació amb iTunes no aguanta.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Nokia ha fet públics els nombres dels seus serveis online OVI, valorant-los com a molt bons. Segons informa la companyia finlandesa, els serveis online per a posseïdors dels seus telèfons mòbils i smartphones ja abasten els 140 milions de subscriptors, a un ritme de creixement de 200.000 al dia. OVI Store, la botiga virtual d’aplicacions, ha arribat a la fita de 2,3 milions de descàrregues diàries.

La cotització borsària del fabricant finlandès ha anat a l’alça després de ser coneguts aquests resultats.

Comparant

La referència inexcusable per posar aquestes xifres en context és la iTunes Store d’Apple. Amb un mercat molt més reduït que el de Nokia en termes absoluts, la companyia de la poma ha estat capaç de captivar a més de 160 milions d’usuaris, que han descarregat més de 6.500 milions d’aplicacions d’ençà que va començar el camí de la iTunes Store. Aquesta xifra suposa uns 3.500 milions d’aplicacions en nou mesos aproximadament. La diferència és encara més abismal si tenim en compte que Nokia afirma que els seus serveis estan implantats en uns 190 països, mentre que Apple compta uns 30.

Òbviament, els nombres de Nokia no són gens menyspreables; poder arribar a 140 milions de potencials clients és una gran fita que es pot monetitzar de molt bona manera, però que a l’hora de valorar les prioritats per a un programador, no resisteix la comparació amb iTunes o, fins i tot, Android Market. Perquè encara que aquest últim estigui per darrere en xifres absolutes, el seu potencial és molt superior al què té al seu davant Symbian i, com a conseqüència, els serveis OVI.

Només unes bones vendes de terminals basats en MeeGo, la plataforma GNU/Linux compartida amb Intel, podria fer que Nokia mantingui part del seu domini també en el camp dels smartphones, que són els principals consumidors d’aquests serveis online.

Els mercats per al creixement de Nokia són, ara mateix, els corresponents a països en via de desenvolupament ràpid en les àrees geogràfiques d’Àsia principalment, Amèrica del Sud i Àfrica. Tot i això, els mercats incipients (com l’Índia) no estan prou madurs a un nivell de poder adquisitiu com per a poder emprar regularment serveis online, pel què amb ells OVI no guanya usuaris.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina