Serveis de banca en l

Compartir

"La Caixa" adapta el seu portal mòbil per oferir servei als posseïdors d’un PMP iPod Touch d’Apple o al telèfon iPhone de la companyia de Cupertino, malgrat que encara no es ven a l’Estat Espanyol.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – A aquestes alçades pocs dubtes queden que l’iPhone sigui alguna cosa més que un telèfon mòbil. Deixant de banda el tradicional fetitxisme que els addictes a Apple senten pels productes que la companyia de la poma mossegada treu al mercat (i que molts comparen amb els luxosos superesportius Ferrari o Masseratti), aquests marquen tendències a més de gaudir d’una factura tècnica impecable.

L’iPhone, que en principi va semblar una aposta desenfadada i dirigida a un públic jove i eminentment tecnòleg, s’està revelant com una útil eina de treball. Combina la seva petitesa amb una potència que el duen més enllà d’un telèfon mòbil normal, amb un sistema operatiu Unix que l’equipa i el que ha estat considerat el millor navegador web per a dispositius mòbils, una versió especial de Safari que ens permet el que a altres navegadors per a aquesta mena de dispositiu encara els costa: accedir als serveis de la Web 2.0 .

Aquest passat desembre fou SAP AG, una de les companyies líders mundials en programari empresarial, la que ens va demostrar que l’iPhone és quelcom més que un telèfon desenfadat, i ho va fer anunciant una versió del seu programari per a aquest terminal. SAP afirmava que el seu programa seria tan simple de configurar com la pàgina d’inici del servei iGoogle, demostrant un cop més que allò professional no està renyit amb la simplicitat.

Ara és l’entitat bancària "La Caixa" la que ofereix un portal mòbil optimitzat per als usuaris de l’iPod Touch i, futurament (quan sigui llançat comercialment a l’Estat Espanyol), per a l’iPhone. En ell s’hi oferiran tots els serveis que actualment es poden trobar a través del seu portal online "Línia Oberta" (banca en línia), i del servei ServiCaixa, mitjançant el qual es poden adquirir entrades a espectacles com concerts, representacions teatrals o esdeveniments esportius.

En una segona fase del projecte es treballarà per adaptar el portal a les possibilitats que ofereix la interfície multitàctil de l’iPod Touch i de l’iPhone, a més d’afegir altres serveis com LKXA, cercador d’oficines i caixers, o accés a les cotitzacions borsàries.

Vídeocaixer en el mòbil

Un altre servei pioner introduït per La Caixa aprofita les possibilitats de vídeotrucada dels moderns terminals 3G (fins ara en general bastant infrautilitzades) per proporcionar un caixer automàtic amb gairebé tots els serveis. I dic gairebé tots perquè, com és lògic, el que li manca és la possibilitat de retirar diners en efectiu.

Al fer una vídeotrucada a un número determinat, el client de La Caixa veurà aparèixer al seu davant a la pantalla del telèfon una interfície semblant a la d’un caixer automàtic de l’entitat, en la qual s’hi haurà de moure mitjançant l’ús del teclat numèric del terminal per seleccionar les diferents opcions. Consultar el saldo, realitzar extractes de comptes o veure les operacions realitzades amb tarja de crèdit estarà a l’abast de l’usuari.

Per finalitzar, La Caixa ha adaptat els accessos al seu portal mòbil als sistemes Blackberry i Windows Mobile.

Més informació:

Nota de premsa de La Caixa
http://prensa.lacaixa.es/show_release.html?id=3776

Guillem Alsina