Sony contra el streaming amb publicitat?

Compartir

En la seva vessant de segell discogràfic, la nipona està considerant retirar els seus artistes dels negocis de música en línia finançats amb publicitat, sobretot Spotify.

Si fa uns dies era Taylor Swift què “donava la nota” retirant la seva música de Spotify perquè, segons afirmava l’estrella nord-americana, la companyia sueca paga pocs royalties, ara és el segell discogràfic de Sony el que estaria sospesant la possibilitat de retirar la seva música del mateix servei i d’altres que financen el streaming gratuït mitjançant publicitat, segons informa el Wall Street Journal.

De fet, Swift forma part de la cartera de músics de Sony, ja que el segell editorial responsable dels seus discos i promoció és participat per la multinacional japonesa.

Segons la revista Time, la “instigadora” per a què Sony repensi el model de comercialització de la seva música hauria estat la mateixa Swift, que hauria parlat amb directius de Sony per a què retiressin els altres artistes sota la seva protecció del servei de streaming.

Tot i això, personalment em sembla una mica difícil que una artista enceti una mena de croada en solitari contra un servei en línia, intentant implicar-hi la resta dels seus companys.

Més aviat, el tema em fa olor de que Sony està estudiant la reacció dels seguidors de Taylor Swift, en un moviment acordat amb la cantant per, amb això, calibrar si li beneficiaria retirar la seva música de Spotify.

Potser, i després de tot, aquest moviment només es degui al fet que Sony està preparant alguna cosa amb Music Unlimited, el seu propi servei de música en línia.

Sony contra el streaming amb publicitat?
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: