Sony Ericsson presenta el nou membre de la família Xperia mentre s’enfronta a un canvi en la seva estratègia de mercat

Compartir

Telefonia mòbilEl nou model neix a cavall entre el sector empresarial i el de l’oci digital quan sembla que la joint venture sueco-japonesa es bolcarà més en aquest darrer recolzant-se en la fama de Sony.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Quan va néixer tothom el va veure com un adversari per a la sèrie Communicator de Nokia, perquè en un volum més reduït que en el de l’E90 de la companyia finlandesa, proporciona a l’usuari un teclat QWERTY complet i una pantalla panoràmica d’alta qualitat amb un programari de personalització. L’apartat de l’oci tampoc estava en absolut descuidat en el Xperia X1, el telèfon que Sony Ericsson va presentar al món en el Mobile World Congress 2008.

L'Xperia X2 

Però l’X1, basat en Windows Mobile, no sembla haver donat els resultats esperats, i ara la joint venture sueco-japonesa torna sobre les seves passes per a reinterpretar la seva estratègia de mercat i adaptar-la a un públic objectiu més concret, a l’espera de poder contrarestar els mals resultats que arrossega des de fa algun temps. Una neteja de cara, amb una renovació de la imatge corporativa i l’adopció d’un nou lema, també busquen contribuir a la reactivació de la companyia.

En primer lloc, i malgrat mantenir la seva identitat, aquesta empresa conjunta s’acostarà més a la multinacional japonesa Sony, que gaudeix d’una bona posició en el mercat nipó dels terminals de telefonia mòbil. Per a això adoptarà també el mateix eslògan que recentment han anat prenent les diferents divisions d’aquest gegant de l’electrònica: make.believe (fes.creu). El logotip corporatiu també patirà una lleugera modificació per a ampliar-lo amb nous elements i colors.

Pel que fa a l’enfocament del producte, aquest estarà dirigit a la comunicació social (llegeixi’s xarxes socials i aplicacions de geoposicionament) i a l’oci, dos camps en els que en la telefonia mòbil encara no hi ha un clar guanyador en el que a fabricants de terminals es refereix, doncs l’iPhone i els diversos terminals de Nokia es reparteixen més o menys el pastís amb un puixant Android i un sempre combatiu Windows Mobile (futur Windows Phone) que lluiten per obtenir la seva quota de mercat.

El gir no es fa cap a un sector verge o poc tocat per la companyia: qualsevol persona que hi entengui una mica de telefonia mòbil coneix àmpliament la fama de gran qualitat en l’àudio i vídeo que presenten els terminals Sony Ericsson, el que significa que enfocar-los encara més cap al segment de l’oci digital no és sinó reforçar la posició de la companyia en un segment on ja de per si és forta, i anar a buscar amb més força encara un tipus de públic que majoritàriament es decanta pels seus productes. Combatre l’entrada de Nokia en aquest sector (que amb l’XpressMusic 5800 i derivats ha captat l’atenció dels mitjans especialitzats i el públic), els fabricants asiàtics com LG o Samsung que estan donant guerra i el sempre solvent iPhone d’Apple, són altres objectius, a més d’alçar la decaiguda situació financera de la companyia.

Nou “nadó” de la família Xperia

Tot i que l’X1 no ha aconseguit el resultat esperat ni ha fet ombra als Communicator de Nokia (el model N97 dels qual està acaparant gran atenció mediàtica), Sony Ericsson continua l’estirp d’aquests terminals amb un nou membre de la família, l’X2.

De format molt semblant a l’X1, el present model també es basa en el sistema operatiu Windows Mobile de Microsoft, incloent-hi una càmera de fotos de 8,1 Mpx. i zoom digital de fins a 16x amb capacitat per a gravació de vídeo, tarja de xarxa WiFi, Bluetooth, Assisted-GPS, i es poden emprar els 110 megues de la seva memòria (que ja em semblen escassos enfront dels gigues inclosos en els seus directes competidors) com a emmagatzemament massiu connectable via USB a qualsevol ordinador. Per ampliar aquesta quantitat de memòria, disposa d’una ranura per a targes microSD de fins a 16 GB.

Com el seu predecessor, la finestra inicial és configurable gràcies als panells de contingut exclusius d’aquesta família, i que Nokia ha volgut imitar en el seu N97.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)